پویا پارسا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شهر کرج با کمبود فضای سبز و افزایش آلودگی هوا رو به رو است، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نمای ساختمان ها و بام ها برای ایجاد فضای سبز، علاوه بر توسعه فضای سبز شهری نقشی مهم در کاهش آلودگی هوای شهر کرج خواهد داشت.
وی اظهار داشت: مدیران شهری کرج می توانند با اجرای طرح دیوار سبز از فضاهای بلااستفاده واجد شرایط اماکن شهری بهره مند شوند.
کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری کرج با بیان اینکه شهرکرج همانند شهرهای بزرگ ایران با محدودیت منابع کالبدی مواجه است، گفت: برای توسعه فضای سبز شهرکرج استفاده از بدنه ساختمان ها به صورت عمودی و افقی و فضاهای بلااستفاده اماکن شهری دولتی و خصوصی، یکی از بهترین راهکارهای ممکن است.
پارسا با بیان اینکه طرح دیوار سبز در شهر تهران مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است و با الگوگیری و بومی سازی می توان از آن در توسعه فضای سبز شهری کرج استفاده کرد، افزود: شهرداری تهران در اجرا و تدوین دستورالعمل طرح هایی همانند دیوار سبز تاکنون موفق عمل کرده است.
وی ادامه داد: در یکصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح تعیین بهای خدمات تشویقی و شاخص های اقتصادی جلب مشارکت شهروندان در ایجاد و توسعه فضای سبز بر بدنه و فضاهای بلااستفاده ساختمان ها تصویب شده و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری با تاکید بر اینکه فناوری دیوار سبز در سطح جهانی حرکتی نوین بوده، تصریح کرد: استفاده از فناوری دیوار سبز در ایران مراحل تجربی خود را می گذراند، لذا لازم است جهت اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به منظور بومی کردن آن باتوجه به شرایط اقلیمی شهر کرج و اقلیم محلی بهره مند شد.
پارسا اظهار داشت: مدیران شهری کرج می توانند با اجرای چند طرح پایلوت دیوار سبز را بر روی تعدادی از ساختمان های عمومی و دولتی آغاز کنند و با بررسی استقبال جامعه ومسئولین در جهت گسترش هر چه بیشتر دیوارهای سبز در مقیاس شهری که هدف اصلی است گام های مثبتی بردارند.
کارشناس و پژوهشگر مدیریت شهری در پایان با تأکید بر اینکه ظرفیت بزرگی همانند نخبگان و ایده پردازان در شهر کرج وجود دارد، گفت: با مشارکت و ایجاد طرح های تشویقی و برگزاری مسابقات ایده های شهری می‌توان از طراحی و ایده‌پردازی نخبگان به جهت پیشرفت روز افزون شهر کرج حد اکثر استفاده صورت گیرد.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.