عیسی رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 56 هزار و 401 تن در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند.
وی با اشاره به این که 400 واحد تاسیسات گردشگری در استان قم آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است گفت: همچنین هفت هزار و 169 تن در هتل، هشت هزار و 669 تن در هتل آپارتمان، 16 هزار و 210 تن در مهماپذیرها و 24 هزار و 353 تن در خانه های مسافر قم اسکان یافتند.
به گفته وی، تعداد 35 واحدهتل، 27 واحدهتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به اسکان در سایر اماکن اقامتی گفت: 112 هزار و 900 تن در مدارس قم و 35 هزار و 56 تن در سایر مراکز اقامتی از جمله میهمان سراهای اداره ها، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و اقامت گاه های موقت و 36 هزار و 624 تن در چادرها اسکان پیدا کردند.
رضایی با اشاره به این که 264 مورد نظارت در طرح نوروزی امسال از اماکن اقامتی قم صورت گرفته است گفت: این نظارت ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری انجام شد.
وی همچنین از بازدید 53 هزار و 97 گردشگر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از اماکن تاریخی و گردشگری قم خبر داد و گفت: 10 مکان تاریخی باغ گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، مسجد جامع، خانه امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیر گچین، محوطه تاریخی قلی درویش و 2 موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع با حضور کارشناسان میراث فرهنگی در 2 نوبت صبح و عصر برای بازدید مسافران نوروزی آماده سازی شده است.
وی با اشاره به این که طرح نوروزگاه ها در پنج مکان تاریخی و گردشگری قم اجرا شده است گفت: کاروانسرای دیرگچین، مجتمع زیتون، دهکده صبا، خانه تاریخی زند و ملاصدرا متولی اجرای این طرح بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، بیان داشت: حفظ و پاسداری از فرهنگ کهن نوروز، احیای فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی، ارتقای سطح آگاهی مردم هر یک از مناطق کشور نسبت به آداب و رسوم بومی و جذب گردشگران از جمله اهداف برگزاری طرح نوروزگاه هاست.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.