به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، روح الله شاه نظری عصر دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: از این تعداد، بیش از 3 میلیون و 170 هزار تن وارد شهر قم شده اند.
وی با اشاره به آمار زائران مسجد مقدس جمکران طی روزهای اخیر ادامه داد: حدود یک میلیون و 700 هزار تن نیز به مسجد مقدس جمکران سفر کرده اند.

* انجام 168 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری
بر اساس این گزارش، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 168 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری از 26 تا 30 اسفند ماه سال گذشته در استان قم انجام شد.
علی رضایی در گفت وگویی اظهار کرد: از این تعداد 67 مورد نظارت از مراکز اقامتی، 44 مورد نظارت از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، 39 مورد نظارت از مراکز اقامتی موقت از جمله مهمانسراها، خانه مسافر و سایر مرکزها صورت گرفته است و نیز 18 مورد نظارت از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد.
وی با اشاره به این که این نظارت ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری صورت می گیرد، گفت: در طرح نوروزی از 26 اسفند ماه سال پیش به مدت یک ماه این تیم ها بر دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع های پذیرایی و بین راهی، واحدهای اقامتی، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی نظارت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: استان قم با 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی و ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی میزبان مسافران نوروزی است.
زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برای دریافت آخرین خبرهای ستاد تسهیلات زائرین استان قم می توانند به نشانی اینترنتی http://qomzaer.ir مراجعه کنند.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.