به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با شکل گیری ائتلاف ها تاکید کرد که ائتلاف ها باید شناسنامه دار باشد و در قانون احزاب؛ ائتلاف ها، حزب و جبهه تعریف شده است.
وی تصریح کرد: مورد نقد قرار گرفتن عملکرد افراد اشکالی ندارد، اما این امر با تخریب متفاوت است و همه باید این مهم را مدنظر قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: در هیات نظارت وظیفه داریم که از حقوق مردم، نامزدها، اخذ رای و شمارش آرا صیانت کنیم و بر اساس قانون هم از حقوق مردم و هم از حقوق نامزدها دفاع می کنیم.
امیرآبادی با بیان این که از تعداد زیاد نامزدها استقبال می کنیم، گفت: هر چقدر تعداد نامزدها بیشتر شود، شور انتخاباتی بالاتر می رود و از افراد توانمند و کسانی که دلسوز انقلاب هستند درخواست می کنیم که ثبت نام نمایند.
وی با اشاره به این که روستاهایی که شورا ندارند زیان می کنند، تاکید کرد: برای شورای اسلامی روستا حداقل 4 تن باید نامزد شوند و ان شاءالله همه تلاش کنیم که هیچ روستایی بدون شورا نباشد و در این زمینه رسانه ها می توانند اطلاع رسانی کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری که هم زمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود منشاء خیر و برکات برای نظام و مردم باشد.
وی با بیان این که در گذشته هر سال یک انتخابات داشتیم، اظهار کرد: به خاطر کاهش هزینه ها؛ 4 انتخابات را در 2 انتخابات تجمیع کردند و تجربه برگزاری هم زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را در سال 92 داشتیم.
امیرآبادی افزود: بر اساس قانون اساسی به صراحت نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است.
وی ادامه داد: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نیز برعهده مجلس شورای اسلامی است که البته این کار معایبی را دارد و تلاش کردیم که شورای نگهبان نظارت بر این انتخابات را نیز برعهده بگیرد، چراکه انجام این کار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی کار سختی است، چون دارای ساختار و تشکیلات منسجم و پایداری نیستند، اما شورای نگهبان در استان ها دارای دفتر نظارت و نیروهای آموزش دیده در این امر است.
وی با بیان این که نمایندگان مجلس دارای سلیقه های سیاسی گوناگونی هستند و نیز خود در معرض انتخاب مردم قرار دارند، گفت: لازم است که در این زمینه مجلس و نظام فکری کنند و در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه تمهیدی اندیشیده شده است تا در این امر از نهادهای دیگر مانند قوه قضاییه بهره گرفته شود و بحث صلاحیت ها فقط برعهده مجلس نباشد.
امیرآبادی درخصوص تشکیل هیات نظارت شهرستان قم و بخش های تابع آن اظهار کرد: تلاش کردیم که از سلیقه های مختلف سیاسی در هیات ها حضور داشته باشند، هر چند که سلیقه های سیاسی نباید در این هیات ها دخالت داشته باشند و از افراد باتجربه که در انتخابات گذشته نیز حضور داشته اند در این هیات ها استفاده کرده ایم.

* 42 زن تاکنون در شوراهای اسلامی استان قم ثبت نام کرده اند
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تاکنون 630 تن در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم ثبت نام کرده اند که از این تعداد 295 تن برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای قم ثبت نام و در کل استان قم تاکنون 42 زن در این انتخابات نام نویسی کرده اند که از این تعداد 27 تن زن در شوراهای اسلامی شهر اسم نوشته اند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون برای شهرهای قم، قنوات، کهک، دستجرد، سلفچگان و جعفرآباد به ترتیب 262، 11، 6، 6، پنج و پنج تن ثبت نام کرده اند.
وی در رابطه با تحصیلات نامزدها اظهار کرد: 21 تن حوزوی، 10 تن دکترا، 115 تن کارشناسی ارشد، 173 تن کارشناسی، 24 تن کاردانی، 60 تن دیپلم و 227 تن زیردیپلم هستند و بالاترین سن ثبت نامی 41 تا 45 سال است.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و پنج بخشداری تابع آن، 30 اسفند ماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه دارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
در پایان این نشست خبری امیرآبادی از از روند ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر قم در محل فرمانداری بازدید کرد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.