رضا سیار عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: از امروز 26 اسفندماه نیز تعیین هیات اجرایی برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها به حوزه های انتخابیه و فرمانداری ها ابلاغ و کار معرفی معتمدین برای تعیین هیات اجرایی جهت هماهنگی با هیات نظارت شهرستان و شهرها آغاز شد.
وی ادامه داد: هیات اجرایی انتخابات تا روز 30 اسفندماه تعیین و بعد از آن ثبت نام آغاز خواهد شد و همزمان با ثبت نام نامزدها، کار بررسی صلاحیت ها و استعلام از مراکز قانونی نیز صورت می گیرد.
فرماندار قم گفت: جهت رفاه حال داوطلبان و کمک به ثبت نام این افراد، دفاتر پیشخوان استان قم از هم اکنون می توانند مراتب پیش ثبت نام را انجام دهند و این افراد تنها باید رسید و کدرهگیری خود را به فرمانداری یا بخشداری ها تحویل دهند.
سیار بیان داشت: ساعت نام نویسی از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساعت اداری خواهد بود ولی اگر بعد از وقت اداری مراجعه کننده ای باشد از آنها نیز ثبت نام خواهد شد.

** شرایط ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
فرمانداری قم نیز با صدور اطلاعیه هایی خطاب به اهالی محترم حوزه های انتخابیه قم، قنوات، دستجرد، کهک، جعفریه و سلفچگان در اجرای ماده 45 آین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی، زمان و شرایط ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر استان قم را اعلام کرد.
در این اطلاعیه، زمان ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به مدت هفت روز از 30 اسفندماه 95 تا ششم فروردین 96 اعلام شده و آمده است: واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در وقت اداری با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار، چهار قطعه عکس سه در چهار، 2 نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی مبنی بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات می باشند، به فرمانداری شهرستان قم مراجعه نمایند.
بر اساس این اطلاعیه هیچ یک از داوطلبان عضویت در شوراها نمی توانند هم زمان در بیش از یک حوزه انتخایه به عنوان داوطلب عضویت در شورا ثبت نام نمایند و در غیر این صورت نام آنها از فهرست داوطلبان حذف می شود و تا پایان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محروم می گردند.
در این اطلاعیه حداقل سن داوطلبان 25 سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران و حداقل مدرک مورد نیاز نامزدها برای شهرهای تا 20 هزار تن جمعیت، فوق دیپلم یا مدرک معادل و حداقل مدرک برای نامزدی انتخابات شوراهای شهر بالای 20 هزار تن جمعیت، فوق لیسانس؛ از شرایط نامزدهای انتخابات اعلام شده است.(برابر قانون؛ اشخاص جانباز، آزاده یا فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می باشند.)
29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان برگزار می شود.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.