سید مسعود محولاتی در گفت و گو با ایرنا افزود: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شوراهای روستاهای تا 200 خانوار، مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای 200 خانوار و حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شوراهای شهرهای تا 200 هزار نفر، حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن برای شوراهای شهرهای بالای 20 هزار نفر از شرایط داوطلبان انتخابات شوراها است.
وی اضافه کرد : کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل نامزد عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف هستند و شرط دیگر دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان است.
وی ادامه داد : اصل شناسنامه عکس دارو تصویر کلیه صفحات آن، اصل تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی دال بر وضعیت خدمت نظام وظیفه ، چهار قطعه عکس پرسشنامه اعلام داوطلبی ، گواهی عدم سوءپیشینیه که از تاریخ صدور بیش از سه ماه نگذشته باشد، ‌مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و پیش ثبت نام است.
به گفته وی، فرآیند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با کشور در استان روز چهارشنبه 25 اسفندماه آغاز می شود.
وی گفت: از 25 تا 29 اسفندماه هیات های اجرایی انتخابات شوراها در شهرها و بخش های استان تشکیل می شود و در این مدت فرمانداران و بخشداران موظف می شوند 30 نفر از افراد بومی ، معتمد و خوشنام را به عنوان اعضای هیات های اجرایی به هیات های نظارت معرفی کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری به صورت همزمان با انتخابات میان دوره از مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
1906/6012خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.