به گزارش ایرنا، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم در این آیین گفت: این جشن در راستای تقدیر از زحمات و خدمات مشاوران بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان قم در دولت تدبیر و امید ترتیب یافت.
معصومه ظهیری به جایگاه زنان در عرصه اجتماعی اشاره کرد و افزود: زنان در عرصه های مختلف تاثیرگذار هستند ضمن این که مادران و همسران نمونه می باشند.
وی ادامه داد: بانوان استان قم در عرصه های مختلف در سطح کشور پیشگام هستند که الگو گیری از حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را سرلوحه زندگی خویش قرار داده اند.
وی در ادامه با اشاره به طرح تاب آوری گفت: در سال آینده با کمک های سازمان های مردم نهاد این طرح آموزشی برای بیش از چندهزار تن آغاز می شود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم افزود: این طرح با ارتقای مهارت های زندگی و صبوری در مقابله با مشکلات برای بانوان قمی اجرایی می شود.
به گفته وی، طرح ارتقای جایگاه مدیریتی بانوان برای مشاوران زنان در دستگاه های اداری استان قم در حال اجراست.
وی، فعالیت بیش از 500 تن از بانوان در عرصه های فنی و حرفه ای، کسب رتبه های برتر در رشته های ورزشی در سطح کشور و فعال سازی مکان های آموزشی و فرهنگی را از مهمترین برنامه ها و موفقیت های بانوان قمی در سال جاری ذکر کرد.
ظهیری از برگزاری جشنواره غذای سالم خبر داد و گفت: این جشنواره در تعطیلات عید نوروز 96 با معرفی انواع غذاها برگزار می شود.
مسئول امور بانوان فرمانداری قم نیز در این آیین با اشاره به طرح کریمه اهل بیت(ع) گفت: این طرح با ارائه آموزش ها از سال 96 با همکاری مشاوران در منطقه نیروگاه اجرایی می شود.
زینب عبداللهی بیان داشت: در همین راستا مناطق آسیب خیز استان شناسایی شده است و بر اساس این آسیب ها مهارت های زندگی و آموزش ها به بانوان ارائه می شود.
وی افزود: چهار مراکز فرهنگی در بخش های استان قم به ثبت رسیده است و فعالیت های فرهنگی و آموزشی، صنایع دستی و کشاورزی در این مکان ها برگزار شده است.
کارشناس نهاد کتابخانه های استان قم نیز در این آیین با اشاره به اجرای برنامه های کتابخوانی در سطح استان گفت: امسال 150 نشست کتابخوان کتابخانه ای، 50 نشست مدرسه ای و چهارنشست تخصصی در دانشگاه های استان قم برگزار شد.
رقیه حیدری افزود: بیشترین درصد مشارکت کنندگان در موضوع کتاب و کتابخوانی، بانوان هستند.
وی با بیان این که کتابخانی باید در سطح گسترده تری ترویج پیدا کند گفت: با افزایش درصد کتابخوانی شاهد ارتقای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان خواهیم بود.
در بخش دیگر این آیین، کارشناس اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این که 37 رشته ورزشی برای بانوان در استان قم وجود داد گفت: پنج تن از بانوان قم عضو تیم های مختلف ملی هستند.
سیده لیلا عنبری خاطرنشان کرد: زمین ورزشی خاص برای بانوان وجود ندارد که بتوانند از این ظرفیت برای توانمندی خویش بهره ببرند.
29 اسفند مصادف با 20 جمادی الثانی، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.