به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از 14 طرح اقتصادی بنیاد برکت اهدایی رهبر معظم انقلاب به مردم قم، با تقدیر از پیگیری های علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای این کار افزود: مطالبات و بدهی های شهرداری قم یکی از چالش های مهم این نهاد است که پرداخت مطالبات آن بخش مهمی از مشکل شهرداری قم برطرف شد.
پرداخت هفت هزار میلیارد ریال بدهی دستگاه های اجرایی قم به شهرداری این شهر با پیگیری مجمع نمایندگان استان در آذرماه امسال برای بررسی و اخذ تصمیم در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: در سال های گذشته منابع اعتباری خوبی از محل سفر رهبر فرزانه انقلاب به قم و نیز بنیاد برکت علاوه بر اعتبارهای استانی و ملی به استان قم اختصاص داده شد که موجب تحول در این استان به ویژه مناطق محروم، روستاها و مناطق حاشیه ای قم شده است.
بهشتی ادامه داد: طرح های بنیاد برکت در استان قم اگر چه طرح های کوچک و متوسط محسوب می شود ولی به دلیل اجرا در مناطق محروم علاوه بر محرومیت زدایی، اثرگذاری اجتماعی موثری دارد.
وی حضور بنیاد برکت در طرح های آبرسانی روستایی، احداث مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم و نیز تامین اعتبار بهبود راه های روستایی استان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: افتتاح این طرح ها سرفصلی برای حضور جدی تر بنیاد برکت در استان قم است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مشکل روستاهای استان در بخش های مرکزی و سلفچگان که با مشکل جدی آب مواجه بودند توسط بنیاد برکت برطرف و این اقدام مانع از مهاجرت جمعیت این روستاها شد
در این آیین که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، 14 طرح اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت با اعتبار 120 میلیارد ریال اهدایی رهبر معظم انقلاب به بهره برداری رسید.
تا کنون بنیاد برکت بیش از 40 طرح با اعتبار یک هزار و 952 میلیارد ریال در زمینه محرومیت زدایی، اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، ساخت مدرسه، طرح های زیربنایی ، خدمات سلامت و حمایت های مالی در قم انجام داده است.
تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر بخش های این آیین بود
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.