سید رضا طباطبایی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: طرح فوق با هدف ارائه خدمات چهره به چهره مسئولان به مردم با همکاری ستاد نمازجمعه قم و دستگاه های اجرایی از دو ماه پیش آغاز شده است.
وی هدف دیگر این طرح را ارائه خدمات مناسب به مردم، تسریع در انجام امور و رفع مشکلات آنان درکوتاه ترین زمان ممکن ذکر کرد.
طباطبایی گفت: بر همین اساس، با تاکید استاندار قم، هر هفته مدیران یکی از دستگاه های اجرایی همراه با معاونان و کارشناسان خود از ساعت 9 الی 11 درمحل اقامه نمازجمعه پاسخگوی مراجعان هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه نمازجمعه یک پایگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و مردمی می باشد، طرح رقابت در خدمت نیز در این پایگاه عظیم معنوی اجرا شده است.
وی ادامه داد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته، قبل از خطبه های نمازجمعه نیز یکی از مدیران دستگاه های اجرایی گزارشی از فعالیت های دولت تدبیر و امید را ارائه می دهند.
طباطبایی بیان داشت: سیاست ما این است که ابتدا در سه ماه اول دستگاه هایی که بیشترین ارباب رجوع را دارند برای اجرای این طرح حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به بازخورد این طرح نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی، هر هفته بیش از 200 نفر از مردم قم متناسب با فعالیت دستگاه مربوطه به همکاران ما در نمازجمعه مراجعه و مشکلات و خواسته های خود را به صورت مستقیم با مدیران ارشد در میان می گذارند.
وی ادامه داد: گاهی هم در این مراجعه ها، نیاز به بررسی پرونده یا مستندات وجود دارد که مدارک مورد نیاز و عنوان موضوع اخذ می شود و به صورت کتبی فردای آن روز، پاسخ مناسب به مراجعه کننده داده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: استاندار قم به صورت شخصی گزارش هفته ای این طرح را مطالعه و نظارت مستقیم بر اجرای این طرح دارد.
استاندار قم با اشاره به تداوم این طرح گفت: تاکنون استقبال خوبی از سوی دستگاه ها داشتیم به گونه ای که بیشتر دستگاه های اجرایی متقاضی چنین خدماتی به مردم هستند.
وی ادامه داد: با توجه به تک شهرستانی بودن استان قم و دنبال این هستیم که این طرح را در بخش ها هم متناسب با هر مناسبتی اجرا کنیم و این اقدام در زمینه کاهش فاصله بین مردم و مسئولان بسیار موثر است.
طباطبایی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید صرفا گزارش دهی نیست بلکه ارائه خدمات همراه با گزارش به مردم می باشد.
طرح رقابت درخدمت از دی ماه امسال به همت روابط عمومی استانداری، ستاد نماز جمعه قم و دستگاه های دولتی استان با هدف دسترسی آسان و بی واسطه مردم به مسؤلان به اجرا گذاشته شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.