به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی درفرمانداری قم افزود: برداشتن مصوبات شورای امنیت علیه یک کشور در تاریخ بی سابقه بوده است، لذا ما باید با همگرایی و برنامه ریزی به اهداف کشورمان در منطقه دست پیدا کنیم.
27دی ماه سال 1394توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان برجام به اجرا درآمد.
این توافق، در تاریخ 14 جولای 2015 ( 23 تیر 1394 ) میان ایران و کشورهای گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در شهر وین صورت گرفت.
استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در بحث انتخابات صیانت از حقوق مردم مهم است گفت: همه مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بحث انتخابات ورود پیدا می کنند که باید قانون و مقررات را در این حوزه شناخت و بر اساس آن عمل کرد.
وی افزود: اگر کسی درانتخابات تخطی کرد باید او را به مسیر قانون راهنمایی و با بی قانونی برخورد کرد چرا که در انتخابات صیانت از حقوق مردم بسیار اهمیت دارد، لذا باید با شناسایی ضعف های گذشته برای انتخابات آینده برنامه ریزی شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور برگزار می شود.
وی، اهمیت حقوق شهروندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آنچه که در عمل دیده می شود با فاصله بسیار از رعایت حقوق شهروندی است که باید ریشه یابی شود تا در ساختار و انجام وظایف آن مورد توجه قرار گیرد.
استاندار قم بیان داشت: در متون دینی از جمله قرآن کریم و نهج البلاغه توصیه و تاکیدات بسیاری در خصوص حقوق انسانی بیان شده است ولی با وجود چنین تاکیداتی در دین اسلام در عمل به آن بی توجهی می شود.
وی ابراز داشت: رئیس جمهوری با اعتقاداتی که به رعایت حقوق بشر داشتند منشور حقوق شهروندی را تدوین و مشخص کرده اند تا کارگزاران و مدیران به عنصر کرامت انسانی توجه ویژه ای داشته باشند از این رو وظیفه دستگاه های اجرایی شناخت این منشور و عمل به آن است.
رئیس جمهوری، دی ماه سال جاری منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
صادقی با اشاره به این که رعایت حقوق شهروندی از اخلاق اسلامی نشات می گیرد گفت: زیربنای اخلاق ایمان است از این رو افراد در همه عرصه های خدمت رسانی باید به آن توجه و به مسئولیت های خویش نسبت به مردم عمل کنند.
وی ادامه داد: رضایت خداوند از طریق رضایت مردمی جلب می شود این امر باعث سنگین شدن وظیفه مسئولان در مقابل قشر های مختلف مردم می شود.
وی با بیان این که مسئولان استانی در خصوص حقوق شهروندی باید الگو باشند گفت: مدیران درشهر کریمه اهل بیت(ع) و فضای معنوی و دینی فعالیت می کنند لذا باید تفاوت در شاخصه های رفتاری و اخلاقی نسبت به سایر استان های کشور داشته باشند.
استاندار قم بیان داشت: ضعف در قوانین و توصیه های دینی نیست بلکه در اخلاق و رفتار نقص هایی وجود دارد که باید با رعایت شاخصه های حقوق شهروندی آسایش و آرامش مردم را مورد اهتمام قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در وظایف سازمانی و ساختاری نیز باید در جهت تحقق بخشیدن به حقوق شهروندی اقدامات مناسبی صورت بگیرد.
8138/ 6133/ خبرنگار- فرزانه پیری - * انتشاردهنده- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.