به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری یکشنبه در همایش انتخابات از منظر اخلاق ، حقوق و امنیت در بندرعباس به میزبانی ستاد امربه معروف ونهی از منکر هرمزگان افزود: آنچه در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد ، رعایت قانون است و مجریان و ناظران و کاندیداها و رای دهندگان ، حقوق و تکالیفی دارند که به موجب قانون باید به آن به عنوان وظیفه عمل کنند.
وی بیان داشت: نظم لازم در همه مراحل انتخابات مشخص شده و باید مراعات شود تا از هرج و مرج و بی نظمی در برگزاری انتخابات جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه سلایق افراد ملاک نیست و همه موظفند به آن عمل کنند ، اظهارکرد: اگر به قانون عمل کنیم و اخلاق را رعایت کنیم امنیت هم خود به خود به وجود می آید اما برعکس نقض اخلاق و قانون ، ناامنی ایجاد می کند.
اکبری خاطرنشان کرد: انتخابات وظیفه حکومت و حق مردم است و حکومت به عنوان امین و امانتدار این حق مردم را عملیاتی می کند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات به تعبیری جشن هر ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و از مهم ترین ثمرات نظام است ، گفت: امسال انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم که امیدواریم هر سه انتخابات به نحو احسن و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای برگزار شود.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و 466 و شوراهای شهر 520 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.