به گزارش ایرنا، حجت ‌الله ایوبی جمعه شب درآیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین درتالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم افزود: هنرمندان آماده هستند که موضوع نیایش و نماز را به جهان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: سینمای ایران می تواند بهترین زبان و بیان برای معرفی این مسائل به جهان باشد، الان دنیا بسیار مشتاق است که فرق شیعه را با بقیه امت اسلامی و اسلام طالبان بداند، ما تفاوت را باید با تمایز نشان دهیم.
وی گفت: مرز بین اسلام تشیع و بقیه قرائت های متحجرانه از اسلام؛ یکی از این مرزها همین سینماست، یعنی از اسلام طالبان و وهابی با آن نگاه خشک و متحجرانه هرگز سینما خلق نمی شود
وی گفت: با اقدام های انجام ‌شده قرار است که محل دائمی جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در شهر مقدس قم باشد و این جشنواره می تواند حتی در سطح بین المللی با جاذبه های فراوان باشد.
ایوبی با اشاره به ویژگی های قم اظهار کرد: این شهر از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است لذا برگزاری جشنواره مذکور در این شهر نشاندهنده اهمیت آن می باشد.
وی برگزاری این جشنواره در قم را یک فرصت مناسب برای هنرمندان سایر استان ها برشمرد تا با حضور در این شهر از فضای معنوی و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) بهره ببرند و با ویژگی های این شهر بیشتر آشنا شوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه علمیه دارای یکی از موفق‌ ترین نظام‌ های تحصیلی دنیاست، چرا که در این نظام آموزشی طلبه، استاد خود را انتخاب می ‌کند و مباحثه و پیش مطالعه از ویژگی های این نظام است که امیدوارم این نظام آموزشی تحت تاثیر نظام آموزشی دانشگاه ها قرار نگیرد و همین روش تداوم داشته باشد.
ایوبی با بیان این که هر چه درباره موضوع این جشنواره سخن بگوییم کم است، گفت: لحظه نماز، لبخند آسمان بر زمین است و لحظه وصل خاک و افلاک می باشد، نماز بسیار زیباست و فکر می کنم که بزرگ ترین هدیه الهی به بشر همین نماز می باشد.
رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور هم چنین خبر داد که جشنواره بین المللی فیلم فجر 28 فیلم درخشان خود را شناخت.
وی در بخش دیگر سخنان خود، از حمایت سید مهدی صادقی استاندار قم از سینماگران جوان سپاسگزاری و نیز از محمدمهدی احمدی به عنوان پایه گذار این جشنواره تقدیر کرد.
نخستین دوره جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سال 76 در استان مرکزی (شهرستان اراک) برگزار شد و از سال 83 در استان قم از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار و به فیلم هایی که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت داده می شود.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفر مسلمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.