به گزارش خبرنگار ایرنا، وی در مراسم تجلیلش که عصر روز پنجشنبه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر من رنج های بسیار کشیده ام تا گوشه هایی از فرهنگ این سرزمین پهناور را بیان کنم به دلیل عظمت این ایران است.
وی افزود: من تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا به اثبات برسانم که ایران بهترین سرزمین و مزدا آفرین است.
این فردوسی شناس برجسته گفت: من با تمام وجود خود به این سخن باور دارم که باید نشان دهم ایران بهترین سرزمین است و ایرانی بهترین مردمان جهان هستند.
کزازی اظهار داشت: آنچه در طول تاریخ بر سر سرزمین ایران آمده است، اگر بر هر کشوری می رفت، یا نابود می شد یا مردمانی بی فرهنگ و پلید از این سرزمین به جای می ماندند.
وی تاکید کرد: ما تنها مردمی هستیم که همواره از تازش، نازش، از ویرانی، آبادانی و از شکست و ناکامی پیروزی و بهروزی آفریده ایم.
وی کرمانشاه را نمونه کوچکی از تاریخ و فرهنگ ایران دانست و گفت: اگر کرمانشاهیان استعدادهای کرمانشاه را به خوبی بشناسند، ابرشهر خواهد شد.
استاد فرهنگ و ادب فارسی عنوان کرد: هنر ما ایرانیان این است که هیچگاه در فرود نمانده ایم.
کزازی افزود: شیرازه ملت ایران بارها از هم پاره شده است اما ایرانیان باز هم ایران را سخت تر از گذشته ساخته اند؛ ایران سرزمینی جاودان است و به آسانی از هم نمی پاشد.
وی اضافه کرد: ایرانی سرسخت ترین زبان‌ جهان است زیرا از گزند های مختلف به سلامت گذشته است.
این استاد فرهنگ و ادب فارسی گفت: متاسفانه ایران امروز از ریشه خود کمی دور شده است، ما چشم به بیگانگان دوخته ایم در این روزگار تا ببینم آنها چه می گویند و چه می کنند و ما هم همان کار کنیم.
7445/ 8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.