به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رسول مهدوی در این زمینه افزود: استان قم در این موفقیت به عنوان دومین استان معرفی شده که قبل از دانشگاه های علوم پزشکی استان های تهران، یزد و شهید بهشتی قرار گرفته است.
سامانه سیب در راستای طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شده است و با اتصال تمام خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی کشور به این سامانه، تمام اطلاعات بهداشتی و درمانی افراد در قالب شناسنامه الکترونیکی سلامت که اطلاعات کاملی از بیماری‌ ها، سوابق نسخه ها، جراحی، واکسیناسیون و بیماری های مزمن خواهد داشت در این سامانه ثبت می شود.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد که تاکید بیشتر آن در یک سال نخست در بخش درمانی و کاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.
بر اساس این گزارش، در متن لوح تقدیر وزیر بهداشت آمده است: روند اجرایی شدن سامانه یکپارچه بهداشتی کشور(سیب) در آن دانشگاه از نظر چهار عامل نسبت جمعیت ثبت نام شده، نسبت واحدهای ارائه کننده خدمات در سامانه، نسبت کاربران ارائه دهنده خدمت به کل کاربران و نسبت دریافت کنندگان خدمت به جمعیت ثبت نام شده که با سامانه کار می کنند، نشان از پیشرفت موفقیت آمیز برنامه در آن دانشگاه دارد.
در این متن اضافه شده است: درایت و حمایت جنابعالی از برنامه فوق، سبب ارتقای آن دانشگاه به عنوان یکی از شش دانشگاه برتر کشور در این زمینه شده است.
در ادامه متن لوح وزیر بهداشت خطاب به ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم آمده است: برخود لازم می دانم از آن برادر گرامی و همکارانتان در این حوزه تقدیر و تشکر به عمل آورم و انتظار دارم با تلاش بیشتر، شاهد پیشرفت های روز افزون برنامه در آن دانشگاه باشیم.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.