به گزارش ایرنا، سید رحمان دانیالی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم، افزود: مرکز شهر به دلیل رفت و آمد حجم بالایی از وسایل نقلیه و محور کاشان نیز به واسطه وجود برخی صنایع آلاینده جزو این کانون است.
وی با بیان این که آلودگی هوای قم نسبت به برخی کلان شهرها اسفناک تر است، اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی نیز به علت استفاده از سوخت گازوییل یکی از کانون های آلودگی به شمار می آید.
وی گفت: در بسیاری از کلان شهرها با توجه به آلودگی هوا در فصل سرما، مصوب شده است که نیروگاه ها از سوخت گاز استفاده کنند.
دانیالی ادامه داد: ولی کلان شهر قم با وجود این که توزیع کننده گاز کشور محسوب می شود، نخستین کلان شهری است که نیروگاهش را از سوخت گاز بنا به دلایلی خارج کرده و از گازوییل استفاده می کند.
وی افزود: از استاندار تقاضا داریم تدبیری بیندیشد تا نسبت به تامین سوخت گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قم در فصل سرما اقدام تا از افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود.
وی بیان کرد: سال گذشته مطالعات اولیه شناسایی کانون های آلودگی در قم انجام شد و برای انجام مطالعات تکمیلی نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با مساعدت سازمان محیط زیست، این امر صورت پذیرد.
مدیر کل محیط زیست قم در ادامه گفت: سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا علاوه بر این که مکان یابی نامناسبی دارند، به دلیل کمبودهای اعتباری استانی و ملی نیز با مشکلاتی مواجه هستند.
وی با بیان این که راه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا باید در اولویت باشد، افزود: ضرورت ایجاد این ایستگاه ها در استان قم در برنامه ششم توسعه تا 30 ایستگاه عنوان شده است، در صورتی که حداقل 10 ایستگاه نیز برای قم کفایت می کند.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم با حضور عبدالرضا سعادت مدیرکل ژئودزی و نقشه برداری زمینی سازمان نقشه برداری کشور، رضا شهبازی معاون مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی، سید مهدی صادقی استاندار و مسئولان استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد؛ در این جلسه پیرامون معضل گرد و غبار و تغییرات اقلیمی در استان قم بحث و تبادل نظر شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.