به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد،جهاد کشاورزی را رتبه نخست دستگاه های اجرایی استان در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی دانست و افزود: در حوزه تسهیلات بهین یاب یا همان رونق تولید نیز سال قبل 248 طرح را به بانک ها معرفی کردیم که 810 میلیارد ریال وام دریافت کردند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات نقدینگی لازم را در اختیار طرح ها قرار داده و آنها را به مرحله تکمیل و بهره برداری می رساند، اظهار داشت: امسال نیز 102 طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 216 میلیارد ریال به بانک های استان معرفی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در بخش تسهیلات مکانیزاسیون که با هدف توسعه ماشین آلات بخش کشاورزی ارایه می شود نیز سال گذشته 260 تن از متقاضیان موفق به دریافت 200 میلیارد ریال وام شدند و امسال نیز تاکنون 82 نفر 40 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
خمسه همچنین اظهار داشت: در حوزه کمک های بلاعوض برای اجرای روش های آبیاری نوین در قالب یارانه نیز سال گذشته به 251 طرح 630 میلیارد ریال اختصاص یافت که این رقم در سال جاری 600 میلیارد ریال تعیین شده است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان طی پنج ماهه امسال را یک هزار و 351 نفر خواند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به قابلیت های بالای کشاورزی در استان و جود 489 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی، گفت: با وجود یک درصد مساحت ایران، بیش از چهار درصد محصولات کشور را تولید می کنیم که شامل سالیانه بیش از هشت میلیون دتن محصول است.
وی با بیان اینکه قزوین جزو 10 تولید کننده برتر محصولات کشاورزی در کشور است، یادآور شد: در تولید بعضی محصولات رتبه های برتر کشور را داریم که از جمله آنها باید به انگور و کشمش، زیتون، زغال اخته، قندوق، قارچریال گیلاس، ذرت علوفه ای، شیر و تخم مرغ یاد کرد.
این مسئول در ادامه از برداشت 240 هزار گندم در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته در بخش مبارزه با آفت، میزان سن زدگی گندم استان امسال کم تر از نیم درصد بوده که این موضوع کم سابقه است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: پیش بینی می کنیم برداشت گندم در استان 245 هزار تن برسد و بتوانیم تقریبا به همین میزان خرید تضمینی را ادامه دهیم.
خمسه همچنین گفت: امسال همچنین 11 هزار و 680 تن دانه های روغنی شامل(کلزا) برداشت شده که خرید تضمینی آن در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از اجرای روش های نوین آبیاری در سطح 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها مصوبه سفر رییس جمهوری در سال 95 مبنی بر تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین به طور کامل اجرا می شود.
این مسئول به اجرای طرح های پایاب دشت قزوین نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون 912 کیلومتر لوله گذاری بین چاه های اب با هدف ارتقای راندمان مصرف و جلوگیری از پرت و هدررفت و تبخیر اب انجام شده که برای امسال 100 کیلومتر به آن افزوده می شود.
ادامه دارد...
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.