به گزارش ایرنا، کاروان 650 نفره ورزشی ایران اعزامی به هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 اندونزی با حضور 45 کشور در 40 رشته، 67 ماده و 463 رویداد ورزشی از 27 مرداد ماه جاری رقابت های خود را آغاز می کنند.
از 380 ورزشکار اعزامی به این رقابت ها، 10 ورزشکار و 2 مربی از استان قزوین به این مسابقات اعزام می شوند.
مراسم بدرقه از کاروان ورزشی استان نیز شامگاه جمعه با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان به همراه جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی استان برگزار شد.
استاندار قزوین برای بالا بردن انگیزه و روحیه ورزشکاران اعزامی قزوین به این رقابت ها قول داد تا در صورت کسب هر مدال طلا 300 میلیون، نقره 170 میلیون و برنز 120 میلیون ریال پاداش به آنان داده شود.
وعده ای که می تواند انگیزه ورزشکاران برای حضوری قوی و باانگیزه بیشتر در رقابت های آسیایی را دوچندان کرده و زمینه کسب مدال در بین آنان را نیز مضاعف کند.
داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی، نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این مراسم ضمن حمایت همه جانبه خود از ورزشکاران اعزامی، برای آنان آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.
رضا و مهدی علیپور به عنوان ورزشکار همراه با علیرضا بلاغی به عنوان مربی در رشته سنگ نوردی، بهمن عسگری در کاراته، رامین رامندی و حمیدرضا گروه ای در سپک تاکرا، حسین زنجانیان در دوچرخه سواری کوهستان، اسماعیل عبادی در تیراندازی با کمان، تهمینه کربلایی صادقی در رشته پنچاک سیلات، ابراهیم برخورداری در تیراندازی، مهدی مرندی در والیبال و رضا خیرخواه به عنوان مربی تیم ملی ژیمناستیک از استان قزوین به مسابقات بازی های آسیایی 2018 اندونزی اعزام می شوند.
رضا علیپور قهرمان جهان و دارنده رکورد سنگ نوردی سرعت و برترین ورزشکار رشته‌ های غیرالمپیکی جهان در سال 2017 یکی از گزینه های قابل پیش بینی برای کسب نشان طلا در این رقابت ها است.
عبادی دارنده نشان برنز بازی‌ های آسیایی 2014 اینچئون در بخش تیمی ماده کامپوند و عنوان دار قهرمانی مسابقات جهانی تیراندازی با کمان 2015 کپنهاگ را نیز می توان به عنوان یکی از مدال آوران قزوینی در رقابت های آسیایی دانست.
عسگری یکی از 10 کاراته‌ کای برتر جهان و دارنده چند نشان رنگارنگ رقابت ‌های بین‌المللی و لیگ جهانی است که به احتمال فراوان نام وی در لیست مدال آوران آسیایی قرار خواهد گرفت.
زنجانیان قهرمان رشته دانهیل کشور، برخورداری تیرانداز المپیکی و دارنده مدال نقره رقابت های تیراندازی سلاح های بادی کشور، مهدی علیپور و کربلایی صادقی ورزشکاران اعزامی نیز از جمله گزینه های کسب نشان در این رقابت ها هستند.
البته در کنار این ورزشکاران نباید از مدال های تیمی استان نیز غافل شد که با وجود ستاره های درخشانی از جمله مرندی در والیبال و رامندی و گروه تیمی سپک تاکرا کسب خواهند کرد.
بازی های آسیایی 2018 اندونزی از 27 مرداد تا 11 شهریور سال جاری در جاکارتای اندونزی برگزار می شود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.