به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قزوین، سالار قاسمی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد با تاکید بر ضرورت خلاقیت و نوآوری در روش های پیشگیری از این آسیب ها، اظهار داشت: برای موفقیت در موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر باید در برابر آسیب های جدید، روش های پیشگیری ما نیز به روزرسانی شود.
این مسئول ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان یکی از اولویت های مهم و اساسی خود را پیشگیری از آسیب های اجتماعی تعیین کرده و در همین راستا با اجرای طرح نوجوان سالم طی سال تحصیلی گذشته، 32 هزار 560 اثر از سوی فرهنگیان و دانش آموزان قزوین در جشنواره نوجوان سالم دریافت شد.
به گفته قاسمی، در اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) نیز آموزش و پرورش استان قزوین براساس ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، یکی از استان های پیشگام بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این طرح با همکاری 9 دستگاه اجرایی از جمله قوه قضاییه، سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی و ناجا با توجه به آسیب‌های اجتماعی و با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب تدوین و اجرا شده و در مرحله نخست نیز اختصاص به کودکان و نوجوانانی بوده که در معرض آسیب‌های جدی هستند.
قاسمی در پایان، ایجاد نشاط اجتماعی با بهره گیری از توانمندی های فرهنگی و هنری را عامل تعیین کننده ای در زمینه پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: نشاط واقعی در قالب فرهنگ و هنر می تواند سد محکمی در برابر آسیب های اجتماعی باشد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.