معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری بیست و دومین مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره متوسطه سراسر کشور به میزبانی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، ذبیح الله تاراسی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان امروز(9 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان از (9 تا 22 مرداد) میزبان 2 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه سراسر کشور برای رقابت در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج است.

وی با اشاره به اینکه 6 استان کشور میزبانی بیست و دومین مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره متوسطه کشور را برعهده دارند، افزود: 15 هزار دانش آموز در 12 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تاراسی با اشاره به اختصاص هزینه یک میلیارد و 500 میلیونی برای این دوره از مسابقات در زنجان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در بخش دختران و پسران و در مقطع متوسطه در سالن های مجموعه ورزشی احمد مظفری، مجموعه ورزشی کوثر، مجموعه ورزشی زیتون و آکادمی بدمینتون با یکدیگر مسابقه می دهند.

به گفته وی، یک هزار و 826 نفر برای شرکت در این مسابقات در زنجان حضور دارند که تعداد906 نفر در رشته تنیس روی میز،467 نفر در رشته بدمینتون و 453 نفر در رشته شطرنج با یکدیگر به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان به محل اسکان عوامل این دوره از مسابقات در زنجان هم اشاره کرد و گفت: محل اسکان داوران و عوامل اجرایی مسابقات باشگاه فرهنگیان و محل اسکان ورزشکاران،کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی و مجموعه خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان می باشد.

این مقام مسئول به شعار این دوره از مسابقات با عنوان« دانش آموز ورزشکار، حامی محیط زیست» اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی، میراث فرهنگی و محیط زیست، آموزش و پرورش را در اجرای این دوره از مسابقات همراهی می کنند.

به گفته تاراسی، 100 داور مسابقات بخش پسران و 100 داور مسابقات بخش دختران را داوری می کنند و از استان زنجان هم در هر رشته ورزشی شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون یک تیم در مسابقات شرکت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.