به گزارش ایرنا، بابک محمد حسینی عصر چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا قزوین که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد،افزود: این دانشگاه به همراه 46 دانشگاه دیگر در کشور جزو دانشگاه های در حال توسعه کشور به شمار می روند و در بین دانشگاه های همردیف خود از نظر تعداد دانشجو و سرعت رشد بیشترین رتبه را داشته است.
وی اضافه کرد: در این دانشگاه چند رشته جدید و مهم شامل پلیمر، مهندسی پزشکی، علوم مهندسی، مهندسی شیمی و هوا فضا راه اندازی شده که در سایر دانشگاه های استان وجود ندارد.
محمدحسینی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در 2 نوبت روزانه وشبانه تحصیل می کنند اما از سال جاری پذیرش دانشجو تنها در نوبت روزانه خواهد بود.
وی از تدوین سند چشم اندازه پنج ساله این دانشگاه خبر داد و گفت: تدوین برنامه های عملیاتی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد به گونه ای که تا پایان شهریورماه برنامه سه ماهه پاییز و یا در پاییز برنامه سه ماهه زمستان تهیه و تدوین خواهد شد.
رییس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه مربوط به شهرهای تهران، کرج و قزوین هستند،گفت: به جرات می توان گفت این دانشگاه 20درصد گردش مالی شهرستان خود را تامین می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا در برنامه ریزی خود ورود در حوزه های کارآفرینی را دنبال می کند،افزود: با وجود ظرفیت های بالای این دانشگاه عنوان مرکز آموزشی عالی قدری آن را دچار محدودیت و مشکل می کند و دانشگاه هنوز ان طور که باید در استان شناخته شده نیست.
رییس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا گفت:قرار گرفتن در نزدیکی چندین شهرک صنعتی فرصت خوبی را برای تربیت نیروهای صنعت محور و همچنین اشتغال زایی پس از فارغ التحصیلی در این شهرک ها برای فارغ التحصیلان این مرکز فراهم ساخته است.
محمدحسینی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به تمام اهالی رسانه گفت: خبرنگاران نبض تپنده جامعه هستند که نقشی فراتر از اطلاع رسانی داشته و رسالت آنها تبیین رویدادها و کمک به بسط گردش اطلاعات بر اساس اصول اخلاقی و مردم سالاری است.
علی حیدر شاه حسینی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین نیز در این دیدار با بیان اینکه ایرنا تمامی تلاش خود را برای معرفی ظرفیت ها و مشکلات دانشگاه ها به کار می گیرد،گفت: برگزاری میزگردهایی در خصوص معرفی توانمندی های دانشگاه و همچنین تهیه گزارش از جمله برنامه های موثر برای معرفی هرچه بهتر این دانشگاه و دیگر مراکز علمی استان است که در دستور کار این رسانه گذاشته می شود.
مرکز آموزش عالی فنی مهندسی بویین زهرا از سال 90 با حدود 50 دانشجو در 2 رشته تاسیس شده است و هم اکنون با 40عضو هیات علمی و 100کارمند با سه هزار و 500 دانشجو در 15 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال فعالیت می باشد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.