عباس علایی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیز خانه های ورزش روستایی با هدف توسعه عادلانه ورزش در سطح استان و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سطح روستاها انجام می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین همچنین گفت: تجهیز 60 خانه ورزش روستایی در استان با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد.
وی با اشاره به پیش رو بودن تابستان و برنامه های این دستگاه برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان،گفت: پارسال 400 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت استان شرکت داشتند و در سال جاری نیز برای حضور همین تعداد افراد در برنامه ها و کلاس های تدارک دیده شده برنامه ریزی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین افزود: اگرچه 315 هزار جوان در استان وجود دارد ولی در سال گذشته برخی از این اقشار در چندین کلاس اوقات فراغت حضور یافته بودند.
وی ادامه داد: سال گذشته آموزش و پرورش، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه های برتر در زمینه اوقات فراغت بودند و 9 دستگاه در زمینه اوقات فراغت تجلیل شدند.
این مسئول گفت: در سال جاری برای ورزش محله های آسیب خیز و ورزش های بومی محلی با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان برنامه ها و اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.
علایی مقدم افزود: امسال المپیاد نوجوانان را به منظور بسط و توسعه ورزش همگانی و شناسایی نخبگان ورزشی در مردادماه برگزار می کنیم و اواخر شهریور نیز المپیاد کارکنان و به دنبال آن المپیاد دانشجویان و کارگری را به صورت زنجیره ای برگزار خواهیم کرد.
وی افزود:با توجه به در پیش بودن تابستان از دستگاه ها انتظار می رود برای غنی سازی اوقات فراغت و برگزاری کلاس های ورزشی و آموزشی از اداره ورزش و هیات های ورزشی مجوز دریافت کنند تا شاهد ناهماهنگی و مشکلات آتی در این خصوص نباشیم.
استان قزوین 72 هزار بیمه شده ورزشی دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.