معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم تهیه سند جامع سلامت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش‌سرد که چندین سال است بدون نتیجه به طول انجامیده است، گفت: به دلایل فرهنگی و کم توجهی متولیان این پروسه بعد از چندین سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی به مصوبات جلسات قبل در خصوص چگونگی اخذ تسهیلات بانکی برای این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‌‌ها متولی شش کشتارگاه در استان هستند اما به دلیل کم توجهی به این موضوع مصوب می‌شود که معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای با آنها جهت تعیین تکلیف این کشتارگاه‌ها و پسماندهای این اماکن برگزار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم جمع‌آوری دام‌های زنده در حاشیه شهرها برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم و بر هم زدن مبلمان شهری تاکید و تصریح کرد: این موضوع خود یکی از موانع تبدیل استان به مقصد گردشگری است بنابراین انتقال فروشندگان دام به میدان دام و راه‌اندازی بیشتر این میادین برای شهر‌های استان ضرورت دارد.

خجسته‌پور افزود: برخورد همه‌جانبه برای فروش دام در حواشی شهر‌های استان به خصوص خرم‌آباد و انتقال آنها به میدان دام ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال نشر اخبار منفی بود، خاطرنشان کرد: برخی از آمارها از سوی مراجع رسمی نیست و تنها باعث ایجاد فضای بی اعتمادی می‌شود. دلیل علاقه برخی به نشر این‌گونه اخبار را می‌شود در قالب یک طرح روانشناسی و جامعه شناسی تعریف کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به آمار خودکشی در استان ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت: با وجود اینکه کاهش خوبی نسبت به این آسیب اجتماعی داشته‌ایم اما گزارش یک مورد نیز از خودکشی ناخوشایند است.

خجسته‌پور آموزش برای پیشگیری از وقوع خودکشی را امری ضروری دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مربوطه برگزار کنند چراکه در کاهش این پدیده شوم تاثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: نقاطی در استان که شیوع خودکشی بیشتر است سازمان بهزیستی به عنوان متولی دوره‌های آموزشی در آن مناطق برگزار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم تهیه سند جامع سلامت تاکید کرد و یادآور شد: علاوه بر محصولات غذایی تولیدی استان ضرورت دارد محصولات ورودی نیز جهت آنالیز در دستور کار قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.