در بخشی از این گزارش آمده است در حالی که آموزش و پرورش کتاب های درسی را برای آموزش با کیفیت کامل و کافی می داند، تهیه این ابزارها و کتاب ها به ویژه زمانی که با اجبار یا توصیه اکید همراه باشد، علاوه بر تحمیل هزینه و کمبود زمان دانش آموزان برای خواندن کتاب اصلی و حل تمرینات، به آنان و خانواده ها فشار روانی وارد می کند.
این گزارش طی گفتگویی با رئیس گروه بررسی محتوای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین به نقل از وی نوشته است: از سال 89 به بعد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی در مدارس اجرا می شود، صرفا کتاب های درسی را به عنوان یگانه منبع آموزشی به دانش آموز معرفی نمی کنیم بلکه بسته آموزشی به دانش آموز می دهیم که شامل کتاب درسی و لوح فشرده آن به صورت ورق‌زن یا محتوای الکترونیکی می باشد که اندکی فراتر از کتاب درسی است.
علیرضا اسدی الموتی اضافه می کند: در کنار این موارد، مجلات رشد هم با هدف توسعه فرهنگ مطالعه لذتبخش و هم افزایش گنجینه لغات دانش آموز به عنوان مکمل کتاب درسی عمل می کند که به دانش آموزان توصیه می شود، تهیه کنند.
وی ادامه می دهد: با وجود این کتاب ها و بسته های آموزشی و اعضای این بسته ها به عنوان فایل های مکمل، به طور عام احساس نیازی به خرید بسته های آموزشی وجود ندارد و به طور عمده به همکاران آموزش و پرورش توصیه می کنیم در شرایط عادی برای دانش آموزان پیشنهاد خرید کتاب های کمک آموزشی را ندهند.
اسدی در بخشی از این گفت و گو همچنین گفته است: کتاب های درسی آموزش و پرورش محتوای کاملی دارند و با مطالعه آن‌ها نیازی به خرید کتاب کمک‌آموزشی در شرایط عادی وجود ندارد مگر این که دانش‌آموزان برخی کلاس‌ها، نیاز به کتاب‌های مکمل را در خود احساس کنند.
هفته نامه پیام شهر خبر اول خود را نیز در این شماره به مراسم معارفه استاندار جدید اختصاص داده و در تیتر اصلی به نقل از وزیر کشور نوشته بر اساس مصالح، ناگزیر به جا به جایی افراد هستیم.
گزارش پیام شهر از عملکرد تنها دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری شهر قزوین با تیتر بهبود زندگی در محله دیمج از دیگر مطالب صفحه اول این شماره هفته نامه پیام شهر است.
پیام شهر هفته نامه فرهنگی،اجتماعی،اطلاع رسانی وابسته به شهرداری قزوین است.
استان قزوین دارای 101 رسانه اعم از خبرگزاری،پایگاه خبری،روزنامه،هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.