محمدعلی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد زندانیان مورد عفو، 66 زندانی آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشته و مابقی نیز مشمول عفو تقلیل مجازات قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: همچنین در قالب مرخصی های اعطاء شده به زندانیان، مرخصی 353 زندانی منتهی به آزادی آنها شده است.
محمدی در ادامه، حبس زدایی را همچنان مهم ترین اولویت دستگاه قضا دانست و یادآور شد: زندانیان مشمول عفو از جمله زندانیان با جرائم عمد و غیرعمد بوده اند.
وی اضافه کرد: مجازات حبس یکی از راهکارهای قانون ‌گذار برای تنبیه و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان در جامعه بوده اما اگر براساس برنامه ‌ریزی ‌های از پیش تعیین شده و هدفمند صورت نگیرد، نه تنها مثمر ثمر نبوده بلکه زمینه گسترش آسیب های اجتماعی را نیز به وجود می‌آورد.
مدیرکل زندان های استان قزوین به مرخصی ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: از روز نخست عید تا پایان اردیبهشت ماه جاری 998 زندانی در راستای اهداف اصلاحی، تربیتی، تحکیم بنیاد خانواده ها و کاهش آسیب های ناشی از مجازات حبس، به مرخصی رفتند.
به گفته محمدی، زندانیانی که در طول مدت زمان تحمل حبس خود از حسن اخلاق و رفتار در زندان برخوردار بوده اند برای رفتن به مرخصی در اولویت قرار می گیرند.
وی در پایان افزود: مرخصی های اعطا شده برای جلب رضایت شاکیان و کاهش مشکلات زندانیان و خانواده های آنان داده می شود و تمام تلاش مسئولان قضائی و زندان ها بر جلب رضایت شاکی و کاهش جمعیت زندانیان است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.