به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد تاکستان گفت: سال گذشته 309 زندانی جرائم غیرعمد قزوین با کمک خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند.
وی به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها در قوه قضائیه اشاره و یادآور شد: با توجه به سیاست یاد شده این موضوع در دادگستری استان قزوین به طور جدی پیگیری می شود تا جایی که سعی داریم با استفاده از ظرفیت های قانونی مانند مجازات های جایگزین حبس، تعداد زندانیان را در بسیاری از جرائم کاهش دهیم.
به گفته وی، بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی متاسفانه خانواده زندانیان را تهدید می کند که باید تلاش کرد تا زندان آخرین مجازات در برخورد با مجرمان قرار گیرد.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: به قضات تاکید کرده ایم تا با مرتکبان جرائم غیرعمد همراه با رافت اسلامی برخورد کرده و در چنین جرائمی برای سازش طرف های دعوی و جلوگیری از حبس و زندان، تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه زندانی شدن حتی یک انسان برای جامعه آسیب های سنگین و جبران ناپذیری به دنبال دارد، گفت: باید نگاه جامعه به موضوع حبس تغییر کند زیرا زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای تربیت افراد نیست و بسیاری از مجرمان باید در کنار جامعه اصلاح شوند.

**68 زندانی در تاکستان با کمک خیران آزاد می شوند
رئیس دادگستری تاکستان نیز در این جلسه گفت: 67 محکوم مالی و یک محکوم جرائم غیر عمد این شهرستان در صورت کمک خیران و دولت از زندان آزاد می شوند.
امیرجعفر تقی پور تعداد محکومان مالی این شهرستان را 67 نفر دانست و ادامه داد: 62 محکوم مربوط به اجرای احکام دادگاه ها و پنج محکوم دیگر مربوط به اجرای احکام شورای حل اختلاف هستند که هم اکنون در زندان به سر می برند.
وی تاکید کرد: یک محکوم جرائم غیرعمد نیز براثر بی احتیاطی در رانندگی به پرداخت 430 میلیون ریال دیه محکوم شده که به دلیل ناتوانایی در پرداخت زندانی است.
تقی پور در پایان یادآور شد: تلاش داریم تا شاکیان محکومان یاد شده بخشی از طلب خود را بخشیده و مابقی بدهی آنان را از طریق ستاد دیه، پرداخت وام قرض الحسنه و کمک خیران تامین کنیم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.