به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دادگستری پاوه در این مراسم گفت: رویکرد اصلی قوه قضائیه در ارتباط با زندانیان و جمعیت کیفری زندانها، مبتنی بر حبس زدائی و اداره مطلوب زندانها است.
صادق تاری وردی افزود: امروزه یکی از دغدغه های اصلی مسئولان نظام، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و آسیب های اجتماعی ناشی از حبس است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل قانونگذار در سال 92 با تصویب قانون مجازات اسلامی و با رویکرد حبس زدائی ، مجازاتهای جایگزین را در دستور کار محاکم قرار داد.
تاری وردی اظهار داشت، در همین راستا دادگستری شهرستان پاوه در سال گذشته هشت هزار ساعت خدمات عمومی رایگان را جایگزین حبس کرد و هم اکنون در حال اجراست.
وی گفت: تمامی متخصصان جزا و جرم شناسی بر این امر اتفاق نظر دارند که مجازات حبس از کارآیی و تأثیرگذاری لازم برای اصلاح مجرمان برخوردار نیست.
رئیس دادگستری پاوه افزود: این موضوع نشان می دهد که ما امروز باید کار فرهنگی را جایگزین برخوردهای حاکمیتی کنیم و در یک کلام مهندسی فرهنگی ضرورت اجتماعی امروز ما است.
تاری وردی به اهمیت و نقش کمکهای مردمی به انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و گفت: این کمکها علاوه بر آزادی زندانیان به اقتصاد و امنیت کشور، کاهش هزینه های زندان و آرامش جامعه نیز کمک بسزائی می کند.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات نیز گفت: هم اکنون 40 خانواده زندانیان زیرپوشش انجمن است که ماهیانه به هر خانواده مبلغ یک میلیون ریال پرداخت می شود.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.