میرعلی اکبر بنی هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی که با هدف توانمندسازی زندانیان و خانواده های آنان در استان برگزار شد، افزود: این آمار بیانگر لزوم مراقبت از خانواده زندانیان در زمان حضور سرپرست خانوار در حبس و مراقبت از زندانی پس از خروج از زندان است و نهادهای حمایتی در این خصوص وظیفه ای دوچندان دارند.
وی اضافه کرد: اشتغال به کار به ویژه در حوزه مهارتی از جمله راهکارهای مهم مراقبت از زندانیان پس از خروج است که گام های بلندی در این خصوص در سال های اخیر برداشته ایم.
وی اظهار کرد: توسعه فعالیت های آموزشی و حمایتی برای خانواده زندانیان، افزایش اعتماد به نفس مددجویان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه و همچنین ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان و خانواده های آنان از مهمترین اهداف تفاهم نامه امضا شده در سال گذشته بین ادارات امور زندان ها و کمیته امداد است که گام های خوبی برای اجرای آن برداشته ایم و گام های مهمتری را نیز برخواهیم داشت.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی ادامه داد: زندان پدیده ای اجتماعی است که افراد بزهکار به دستور مراجع قضایی برای مدتی میهمان ندامتگاه هستند و در این مدت اقدامات اصلاحی و تربیتی طبق دستورالعمل های سازمانی برای آنها انجام می شود ولی خانواده های آنها در برخی موارد دچار مشکلاتی هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.
بنی هاشمی افزود: اغلب خانواده هایی که سرپرست آنان در زندان است، از دهک های پائین جامعه هستند و از فقر اقتصادی رنج می برند و شغلی هم ندارند که بتوانند بعد از نبود سرپرست خود، زندگی را به درستی ادامه دهند که این موضوع باعث بروز برخی آسیب های اجتماعی شده و خانواده را در تنگنای شدید قرار می دهد.
وی تاکید کرد: باید دست در دست هم دهیم تا از بروز بزه ثانویه در خانواده زندانیان بکاهیم که این امر تنها با حمایت های مستمر امکانپذیر است.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد آذربایجان غربی حدود 140 هزار نفر تحت پوشش دارد که نزدیک به 10 درصد این تعداد را خانواده زندانیان تشکیل می دهند.
در یک سال گذشته حدود یکهزار و 500 زندانی در آذربایجان غربی صاحب مهارت و شغل شده اند.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.