به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آب استان که در استانداری برگزار شد، افزود: پدیده خشکسالی از سال های گذشته در کل کشور به وقوع پیوسته و تنها محدود به قزوین نیست.
وی ادامه داد: مساله کم آبی باید به گونه ای ساماندهی و مدیریت شود که هم عنصر حیاتی آب به عنوان منبع متعلق به نسل های امروز و آینده به خوبی حفاظت و حراست شود و هم به تولید ملی و اشتغال کشاورزان لطمه ای وارد نشود.
به گفته زاهدی، کشاورزان باید بتوانند با یک مدیریت صحیح و علمی نقش و وظیفه ملی خود را در این حوزه به درستی ایفا کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه در ساماندهی و مدیریت آب باید عدالت را رعایت کرده و از هرگونه تساهل و تسامح در این خصوص اجتناب شود، ادامه داد: هیچ گونه پارتی بازی در این حوزه نباید باشد زیرا مردم در صورت مشاهده رفتارهای تبعیض آمیز به هیچ وجه مدیران مربوطه را نخواهند بخشید.
وی اضافه کرد: مدیریت افکار عمومی، اطلاع رسانی و موضع گیری در حوزه آب باید به گونه ای باشد که ضمن عدم ایجاد تنش، از نگاه های سیاسی، جناحی و تنش آفرین در این زمینه خودداری شود.
زاهدی بر نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی و توسعه آبیاری به شیوه های مدرن تاکید کرد.
در ادامه این جلسه مدیران و متولیان آب استان، تشکل های آب بر و جمعی از مدیران و فرمانداران به ارائه گزارش، بیان دیدگاه ها و پیشنهادها خود پرداختند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.