به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان افزود : مسئله آب یک موضوع استراتژیک و حیاتی بوده و در دولت بر مدیریت ویژه منابع و مصارف حوزه آب تاکید شده است
وی بر ضرورت مهار روان آب ها تاکید کرد و گفت: تلفات شبکه آب شرب شهری و کشاورزی با اجرا و تقویت زیرساخت ها بمنظور بهره وری آب کاهش یابد.
استاندار مازندران اظهار کرد : در استان مازندران به عنوان یکی از زیستگاه های حساس منطقه در برابر کم آبی و خشکسالی، باید مصرف آب مدیریت و فرهنگ مصرف آب در میان همه مردم استان اصلاح شود .
** چاه های غیر مجاز تعیین تکلیف شوند
مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه باید ساز و کار مدیریت کم آبی در سال جاری در قالب یک برنامه هماهنگ ارایه شود، گفت : تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز و فاقد پروانه باید در اولویت قرار گیرد.
اسلامی تاکید کرد : برنامه جامع مقابله با کم آبی استان برای طرح و تصویب باید در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور در اسرع وقت تهیه گردد.
گفتنی است که از 150 هزار حلقه چاه آب در مازندران، بیش از 57 هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که مورد بهره برداری در بخش کشاورزی و خانگی قرار می گیرد .
وی با بیان این که دوران پرآبی سپری شده است، بیان کرد : باید مصرف بهینه آب در بخش های مختلف در دستور کار همه قرار گیرد و برای مشترکینی که آب گران قیمت را بی رویه مصرف می کنند، رقم آب بها را افزایش داد.
استاندار مازندران همچنین نصب کنتورهای هوشمند برای مدیریت مصرف آب الزامی دانست و گفت : احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و مدیریت و کیفیت منابع آب با استقرار صنایع و حفاظت کیفی بر روی رودخانه ها و مجاری آب امکان پذیر است .
اسلامی بر توسعه سامانه آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه ای در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد.
بر اساس آمارهای رسمی طی 2 ماه گذشته شاهد کاهش 17 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مازندران بودیم .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.