به گزارش ایرنا، علی سرزعیم عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی لوازم خانگی پارس قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال یکی از اهداف مهم این وزارتخانه ساماندهی بنگاه های اقتصادی است زیرا بسیاری از آنها با نرخ کارمزد بالا در حال ادامه فعالیت هستند.
وی ادامه داد: بعضی از این واحدها نیز با ضرر و زیان روبرو بوده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته آنها نیز با کمک برخی از سرمایه گذاری ها بتوانند از وضعیت کنونی خود خارج شده و دوباره رونق اقتصادی آنها بازگردد.
به گفته وی، تدابیر اندیشیده شده و وضعیت شرکت های زیانده به طور منظم و هفتگی از سوی شخص رئیس جمهور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد پیگیری مستمر قرار می گیرد.
سرزعیم با اشاره به برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال، گفت: امسال جهت آرامش خاطر مردم با ساماندهی بنگاه های اقتصادی، شاهد رونق تولید بیشتر و در پی آن ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.
وی یکی از اهداف امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هم افزایی در مجموعه شرکت های این وزارتخانه دانست و افزود: شرکت های ایرانی از این پس برای بقای خود در بازارهای جهانی باید به عنوان یک برند و رقیب اصلی برای محصولات خارجی ظاهر شوند.
وی اضافه کرد: همکاری بین شرکت های داخلی باید در بازارهای صنعتی رونق بیشتری پیدا کند و رفته رفته با ایجاد هم افزایی بازار کشور را بیش از پیش در دست گرفته و بازار کشور های همسایه را نیز تحت کنترل خود داشته باشند.
این مقام مسئول با ابراز امیدواری در جهت موفقیت این طرح برای بقای بنگاه های اقتصای، افزود: افزایش نرخ ارز به این روند کمک شایانی خواهد کرد چراکه با به وجود آمدن این بازار، شاهد رقابت شرکت ها در جهت پیشرفت و هم افزایی با هم خواهیم بود.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این وزارتخانه شرکت هایی که تعدیل نیروی انسانی بالایی دارند را مورد ارزیابی های کامل قرار داده و در جهت رفع موانع آنها نیز تلاش های لازم را انجام می دهد.
به گفته وی، تا امروز بیش از 70 درصد از بنگاه هایی که با تعدیل نیروی انسانی بالا روبرو بوده اند با رفع موانع دوباره به چرخه تولید بازگشته اند.
سرزعیم با اشاره به بازدید حضوری خود از شرکت لوازم خانگی پارس قزوین، گفت: این بازدید در راستای روشن شدن وضعیت این شرکت و بررسی علل کاهش تولید آن صورت پذیرفت که امیدواریم این واحد تولیدی با سابقه را در سال حمایت از کالای ایرانی به نحو درست بتوانیم به چرخه تولید و سود آوری بازگردانیم.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.