علی محمد مرادی در یادداشت خود نوشته است هر چند تولیدکنندگان در تلاش هستند که کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند و با کالای خارجی رقابت کنند، اما معضل بزرگی به نام ارزش افزوده بر سر راه آنها چنبره زده و هرچه آنها تلاش مضاعف می کنند باعث می شود در برابر آن چندان موفق نباشند و این امر از آنجا نشات می گیرد که تولیدکننده کالای ایرانی برای تکمیل چند مرحله ای در راه تولید و تکمیل کالای خود، مجبور است در هر مرحله ارزش افزوده پرداخت کند که گاهی این رقم تا 50درصد به قیمت تمام شده آن اضافه می شود.
این مطلب در ادامه افزوده است به طور مثال، مراحلی که یک پوشاک برای تولید طی می کند، شامل خرید مواد اولیه از کارخانه، به نخ تبدیل شدن آن، تبدیل به پارچه، دوخت ، بازار ، مغازه دار و مصرف کننده می شود که به این مراحل هرکدام 9درصد مالیات اضافه می شود و این در حالی است که در دنیا، ارزش افزوده در آخر یعنی فقط در مرحله مصرف کننده پرداخت می شود.
در ادامه این یادداشت آمده است ما همیشه برای حل کردن مساله، صورت مساله را پاک می کنیم، مسئولین مربوطه اولین کاری که می کنند، به سرعت شرایط رقابت را از تولید کننده می گیرند و ورود کالاهای خارجی را ممنوع می کنند و با این حرکت برای کالای خارجی بازار سیاه به وجود می آید و لاجرم قیمت آن افزایش پیدا می کند.
در بخش بعدی این مطلب آمده است: برخی دست اندکاران فکر می کنند با انحصار، تولید داخلی موفق می شود، در صورتی که انحصار بزرگترین ظلم به تولید کننده است چرا که هرگاه این امر ایجاد شود کیفیت قربانی می شود و رقابت از بین می رود.
برگزاری همایش ملی نکوداشت حمدالله مستوفی در قزوین تیتر اول این شماره هفته نامه حدیث است.
مدیریت خشم در رانندگی، تجلیل از حافظان قرآن کریم، افزایش 26درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 96، هوش معنوی، مدیریت و رهبری و اجرای طرح های رونق اقتصادی و اشتغال زا در روستاها با اولویت توسعه گردشگری روستایی از دیگر عناوین این شماره هفته نامه حدیث است.
هفته نامه حدیث به مدیر مسئولی علی محمد مرادی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.