به گزارش ایرنا علی هوشمند روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد، افزود:این مستند بلند به مدت 80 دقیقه قرار است به نویسندگی امیر جلالیان و مجری طرح میثم جمالی و نظارت محمد علی فارسی از مستندسازان برجسته کشور تا پایان پاییز امسال تولید و آماده اجرا شود.
وی با بیان اینکه طرح مطالعات و برنامه ریزی این مستند از مهر ماه سال گذشته آغاز شده است اضافه کرد:هزینه ساخت مستند6410 حدود 8میلیارد ریال است.
هوشمند در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز برای اولین بار از همسر شهید لشکری به عنوان نماینده همسران و مادران شهدا قدردانی خواهد شد.
وی، برگزاری نمایشگاه محیطی در مسجد النبی(ص)، محفل طنز سنگ پا و رونمایی از اولین مجموعه عکس طنز اجتماعی میثم ملکی، پخش مستند رزم بزم با موضوع موسیقی انقلاب و دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره داستان کوتاه سال و برگزاری شب خاطره آیت الله باریک بین را از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.
هوشمند همچنین از برپایی آیین تجلیل از نمایشگران و فعالان تئاتر مسجد که از مردادماه سال گذشته تشکیل شده خبر داد و گفت:اکران فیلم فیلشاه برای فرزندان شهدای مدافع حرم و جانبازان نیز از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است.
وی ادامه داد:همچنین به منظور ایجاد نشاط اجتماعی با هماهنگی اداره کل بهزیستی یک اکران ویژه نیز از این فیلم برای کودکان کار خواهیم داشت.
هوشمند افزود:خانه کارتون و کاریکاتور نیز در اقدامی ابتکاری به عنوان اولین اقدام در جهت حمایت از کالای ایرانی نمایشگاهی با همین موضوع، به صورت خودجوش در حاشیه نماز جمعه برگزار خواهد کرد.
وی ادامه داد:برنامه های حوزه هنری در سه محور کارگاه های آموزشی تولید محور، خانه های هنری فعال و تولیدات فاخر در قالب تقویم سالانه اجرایی می شود.
وی جذب حداکثری مخاطب، شناسایی استعدادهای جوان انقلابی و کاربلد و توسعه فعالیت های مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت از هنرمندان را از اهداف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: برای اجرا و تحقق اهداف خود به دنبال ایجاد فضایی تعاملی با تمام هنرمندان استان هستیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پردیس سینمایی قزوین گفت: با پیگیری ها و نشست هایی با مسئولان استان، اداره کل مسکن و شهرسازی زمینی را در هزار و 880متر مربع در منطقه پونک برای ساخت پردیس تدارک دیده که امیدواریم با حمایت های دولت و نمایندگان مجلس این مساله هرچه سریع تر عملیاتی و قزوین صاحب پردیس سینمایی شود.
رییس حوزه هنری قزوین افزود:استاندارد مورد نظر برای ساخت پردیس های سینمایی حداقل سه سالن کوچک هفتاد نفری، متوسط 180نفری و بزرگ500نفره، پارکینگ، بخش تجاری و اداری و بازیگاه است که امیدواریم با قطعی شدن این موضوع به زودی شاهد ساخت اولین پردیس سینمایی استان باشیم.
حسین لشکری متولد ضیاآباد از توابع شهرستان تاکستان، سرلشکر خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که پس از 18 سال اسارت در عراق به ایران بازگشت و در مردادماه سال 88 درگذشت.
20فرردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به نام روز هنر انقلاب نام گذاری شده است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.