به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، سیاوش معدن پور افزود: اقلام صادراتی شامل 239 راس دام زنده، 670 تن خوراک و مکمل دام و طیور، 104هزار و 200 قطعه پولت، 186هزار و 500 قطعه جوجه یک روزه تخمگذار و 331 تن تخم مرغ خوراکی بوده است.
وی، مقصد محموله های یاد شده را به کشورهای ترکمستان، ارمنستان، عراق و افغانستان اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته تولید کنندگان استان 10 نوع محموله صادراتی خود را با انجام آزمایش و نمونه برداری آزمایشگاهی گواهی، مجوز حمل صادراتی خود را از اداره کل دامپزشکی استان دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: همچنین از مجموع تولیدات جوجه یک روزه در کارخانجات جوجه کشی استان حدود 600 محموله جوجه یک روزه تحت نظارت این اداره کل به اقصی نقاط کشور ارسال شد.
به گفته وی، استان قزوین دارای 8 واحد جوجه کشی است که تخم مرغ نطفه دار خود را از استان و بخش اعظمی را نیز خارج از استان دریافت و تحت نظارت دامپزشکی، جوجه های یک روزه تولیدی را برای پرورش به سایر مزارع مرغ مادر و تخمگذار و گوشتی عرضه می کند.
وی اضافه کرد: یکی از گلوگاه های بهداشتی صنعت طیور، کارخانجات جوجه کشی است که مراقبت و نظارت بهداشتی بر این واحدها حائز اهمیت بوده که می تواند مانع ایجاد ضررهای اقتصادی هنگفت در این صنعت شود.
معدن پور ادامه داد: جوجه های یک روزه تولیدی در سامانه قرنطینه ای، بهداشتی و با نظارت مستقیم دامپزشکی به واحدهای نگهداری و پروش انتقال می یابد.
وی افزود: سال گذشته 11میلیون و 370 هزار قطعه جوجه یک روزه با مجوز قرنطینه ای از واحدهای تولیدی خارج شده و پیش بینی می شود امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته باشیم.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس، 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.