به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: با توجه به بازدید های مستمر کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر، یک واحد عرضه مرغ و ماهی با وجود تذکرات متعدد مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی به تخلفات خود ادامه داد و طبق ضوابط پلمپ شد.
وی با اشاره به تخلف های واحد یاد شده، خاطر نشان کرد: متصدیان این واحد مرغ و ماهی را در معابر عمومی قطعه بندی می کردند که آلودگی حاصل از این اقدام می توانست سلامت مردم را به خطر بیاندازد.
این مسئول تصریح کرد: خارج کردن فرآورده های خام دامی تاریخ گذشته از بسته بندی و عرضه آنها و همچنین عرضه ماهی تازه جنوب فاقد هویت از دیگر تخلفات این واحد بود.

** کاهش بیماری باسیلوز در مرغداری های قزوین
براساس گزارش دیگری که از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی به ایرنا نمابر شده، از کاهش بیماری باسیلوز در مرغداری های استان خبر داده شده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه GIS طیور میزان بروز بیماری بین گله ای کلی باسیلوز در مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
ابراهیم نژاد حمیدی یادآور شد: میزان آلودگی مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان از 68 کانون در سال 94 به 24 کانون در سال 95 کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: درصد تلفات ناشی از بیماری یاد شده در مزارع درگیر بیماری نیز کاهش داشته که بیانگر کم شدن خسارات وارده از منظر بیماری کلی باسیلوز در مزارع درگیر بیماری می باشد.
این مسئول تصریح کرد: بیماری کلی باسیلوز (CRD) یکی از زیان بارترین بیماری های صنعت پرورش مرغ گوشتی محسوب می شود که با مدیریت بهداشتی مناسب گله شامل تامین جوجه های عاری از آلودگی مایکوپلاسما (MG)، تامین رطوبت و تهویه مناسب سالن، کاهش استرس گله و تامین مدت زمان مناسب تاریکی و تامین خوراک سالم می توان در کنترل و پیشگیری از آن به نتایج چشمگیری دست یافت.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19 کارشناس وشش کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390* 3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.