به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر سیروس سلمان نژاد افزود: طرح تشدید نظارت‌های نوروزی از 20 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین‌ سال جاری در این استان اجرا و در این طرح تعداد هشت هزار مورد بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی استان انجام شد.
وی ادامه داد: در این طرح 30 واحد از مراکز متخلف شناسایی شد که از این تعداد 2 واحد تعطیل، 21 واحد به تعزیرات حکومتی و 7 واحد به دادگاه مواد غذایی معرفی شدند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری فعالیت 49 گروه ثابت و سیار از بازرسان بهداشتی واحد نظارت دامپزشکی استان در این طرح افزود: در این طرح 2 هزار و 163 مرکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی تحت نظارت این اداره کل در سطح استان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.
سلمان نژاد سرکشی و نظارت بر بازارهای محلی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز تولید، بسته بندی، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌های درون‌شهری و بین‌راهی را از جمله فعالیت های بازرسان دامپزشکی استان در طرح تشدید نظارت نوروزی این اداره کل عنوان کرد و گفت: در این طرح 152 مورد نمونه برداری نیز از این مراکز انجام شد.
وی از مردم خواست با توجه به اهمیت بهداشت در فراورده‌های دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌ رسانی 1512 به اداره ‌کل دامپزشکی اطلاع دهند.
استان مرکزی دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی، 191 کارگاه پرورش آبزیان، 638 واحد زنبورداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و 23 واحد کارخانه تولید خوراک و مکمل دام و طیور است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.