دکتر علی رضا رفیعی پور روز دوشنبه در جریان بازدید از فعالیتهای دامپزشکی قزوین افزود: این گروهها در قالب هزارو 400 تیم بر تولید،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام نوروز نظارت دارند.
وی اظهار کرد : در این راستا هماهنگی لازم با استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمانهای جهاد کشاورزی استان ها نیز انجام شده است .
دکتررفیعی پور ادامه داد: گروههای (اکیپ ها) نظارتی با بهره گیری از تمام امکانات و تجهیزات در تحقق برنامه ها و اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان تشکیل شده است .
وی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز برای اجرای بهینه طرح تشدید نظارت بر عملکرد مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دامی؛ از همکار ی کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان ها، مراکز بهداشت و واحدهای تابعه و تعزیرات حکومتی نیز استفاده می شود.
به گفته وی اکیپ های نظارتی از 25اسفند ماه تا 15فروردین در سطح کشور به صورت شبانه روزی فعال هستند .
به گفته وی از ابتدای ایام تعطیلات نوروزی تا کنون در راستای نظارت های ویژه دامپزشکی بر عرضه ، توزیع وتولید فرآورده های خام دامی در کشور یک میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف خارج شده است.
رفیعی پور ادامه داد: در این ایام نوروز مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکن که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور تحت نظارت قرار دارند.
به گفته وی همچنین درایام نوروز، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نیز تحت کنترل سازمان دامپزشکی کشور هستند.
وی یادآور شد: در این ایام از فعالیت های خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده های خام دامی در جاده ها و معابر عمومی می کنند، نیز جلوگیری خواهد شد .
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.