به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز پنجشنبه در آیین اجرای طرح کتابخانه گردی که در کتابخانه امام خمینی(ره)برگزار شد،افزود: کتابخوانی معنا و ترجمان حدیث العلم السلطان است به این معنا که هرکه علم و دانش بیشتری دارد حتما در درجه بالایی از توانمندی هم قرار دارد.
وی اضافه کرد: با وجود فراگیری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، کتاب همچنان ارزشمندترین و بهترین منبع و منشاء برای علم اندوزی به شمار می رود.
محمدی با بیان اینکه ما هنوز در میزان مطالعه با استانداردهای دنیا فاصله داریم،ادامه داد:برای افزایش زمان مطالعه باید تمام دستگاه ها در چارچوب وظایف خود برنامه ریزی کنند به گونه ای که مدیریت شهری در محیط های مختلف فضاهای کتابخوانی را فراهم و دستگاه های متولی مستقیم مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیلغات اسلامی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش نیز در این رهگذر قدم بردارند تا کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه ثمره این کار همان دانایی و تحقق حدیث العلم سلطان است،افزود: ما در بسیاری از شقوق علم از جمله نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، علوم ماهواره ای، فضای سایبری و مجازی و دانش هسته ای جایگاه بالایی داریم و باید در ارتقای این جایگاه نیز تلاش کنیم که ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راهکارهای آن است.
در پایان این آیین که به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شد، بخش های مختلف کتابخانه امام خمینی(ره) توسط مسئولان حاضر مورد بازدید قرار گرفت.
17 اسفندماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.
استان قزوین دارای 66 کتابخانه عمومی و مشارکتی است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.