به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی قلم چی در شهرستان فردوس افزود: شهرستان فردوس نخبگان و متخصصان زیادی در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد.
وی گفت: کتابخانه شهرستان فردوس متعلق به 50 سال قبل است و شهری با قدمت فردوس که در گذشته سه حوزه علمیه فعال داشته و از فرهنگ بسیار غنی برخوردار است باید از کتابخانه استاندارد و فضای مطالعاتی مناسبی برخوردار باشد.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان تصریح کرد: احداث کتابخانه در شهرهای مختلف کشور توسط بنیاد قلم چی، اقدامی پسندیده و قابل تحسین است و امید است با راه اندازی این کتابخانه ها، سرانه و نرخ مطالعه کشور افزایش یابد.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز گفت: در سال های گذشته موضوع کتاب و کتابخوابی مغفول واقع شده و اخیرا با تلاش و پیگیری این موضوع مورد توجه زیادی قرار گرفته بطوری که اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به امور کتابخانه ها از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال گذشته به 6 میلیارد و 250 میلیون تومان افزایش یافته است.
محمد رضایی افزود: کتابخانه عمومی قلم چی به دلیل کمبود اعتبار قرار بود در مساحت 900 مترمربع احداث شود ولی با مساعدت نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی و کاظم قلم چی بنیانگذار بنیاد علمی آموزشی قلم چی و قبول اعتبار مورد نیاز، مساحت این کتابخانه به یکهزار و 500 مترمربع افزایش یافت.
وی بیان کرد: با بهره برداری از کتابخانه عمومی قلم چی در شهرستان فردوس، سرانه مطالعاتی این شهرستان به چهار برابر افزایش می یابد.
امام جمعه فردوس نیز گفت: بنیاد علمی آموزشی قلم چی یک بنیاد خیریه است که وقف علم بوده و خدمات آن به مناطق مختلف به ویژه شهرها و روستاهای محروم ماندنی و ماندگار است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: رشد فزاینده مراکز آموزش عالی، تعداد دانشگاه ها و دانشجویان از برکات انقلاب اسلامی است و در سال جاری نیز 26 نفر از دانش آموزان فردوس در رشته های پزشکی قبول شده و رتبه های دو و چهار کنکور سراسری نیز متعلق به شهرستان فردوس است.
کتابخانه عمومی قلم چی در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع ساخته می شود و 350 میلیون تومان اعتبار اولیه از محل اعتبارات شهرستان فردوس به این طرح اختصاص یافت و در مجموع 800 میلیون تومان توسط شهرستان و 800 میلیون تومان توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی به این طرح اختصاص یافته است.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.