به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مدرسه های حوزه علیمه این استان از طریق آزمون ورودی حوزه های علمیه که در هفتم اردیبهشت سال آینده برگزار می شود از بین برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره های بلند مدت و کوتاه مدت طلبه پذیرش می کند.
وی یادآور شد: ثبت نام آزمون کوتاه مدت (سفیران هدایت) و آزمون بلند مدت (حوزه سنتی) برای سال تحصیلی 96-97همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شده و داوطلبان تا 15 فروردین ماه سال 97 فرصت دارند با مراجعه به سایت حوزه علیمه استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
حجت الاسلام عباسی در خصوص واجدین شرایط ثبت نام نیز گفت: تمامی برادران با مدرک سیکل به بالا با حداقل سن 18سال در آزمون بلند مدت و برادران دیپلم به بالا با حداقل سن 20ساله در آزمون کوتاه مدت امکان شرکت کنند.
وی با بیان اینکه طول مدت آموزشی دوره سفیران هدایت پنج ساله و داوطلبان بلند مدت 10ساله است،افزود: به سفیران هدایت طبق ضوابط و با احراز شرایط مندرج در آیین نامه مدرک دانشنامه سطح 2 (کارشناسی) اعطا می شود.
به گفته این مسئول، داوطلبان بلند مدت نیز بعد از 10سال تحصیل در این حوزه وارد درس خارج با تمرین اجتهاد می شوند.
مدیر حوزه های علمیه برادران استان قزوین نیز گفت: پذیرش رسمی طلاب جهت تحصیل در حوزه های علمیه از طریق آزمون ورودی و طی فرایند مصاحبه و گزینش انجام می شود.
حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق اینترنت به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس http://howzeh.org مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه هشت مدرسه علمیه برادران درسطح استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 6مدرسه در شهر قزوین،یک مدرسه در شهرستان تاکستان و یک مدرسه در شهرستان آوج قرار دارد.
وی بر آشنایی بیشتر حوزه های علمیه و منابع دینی توسط مردم تاکید کرد و گفت: آشنایی با حوزه و منابع دینی بهترین راه برای نهادینه شدن فرهنگ دینی است.
در حال حاضر بیش از 800 نفرطلبه در حوزه های علمیه برادران و حدود 800 نفر طلبه نیز در حوزه علمیه خواهران استان قزوین مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.