به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا خدری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: افراد واجد شرایط می توانند تا 15 فروردین با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
وی بیان کرد: شرایط عمومی داوطلبان برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه است.
خدری ادامه داد: شرایط اختصاصی دوره بلند مدت داشتن مدرک پیان مقطع متوسطه اول با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال1379) است که مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود و داوطلبان دارای مدرک کاردانی و بالاتر، نباید در زمان ثبت نام بیش از یک سال از تاریخ فراغت تحصیلی آنان گذشته باشد.
مدیر حوزه علمیه استان بوشهردر ارتباط با شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت گفت: داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی (متولدین سال 1377)، تعهد تحصیل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی (5 سال) در مناطق مورد نیاز از جمله این شرایط است.
وی افزود: حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیاز ویژه ای برای پذیرش در این طرح ها برخوردار هستند.
خدری اضافه کرد: حافظان کل قرآن کریم آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه است.
در استان بوشهر هشت مدرسه علمیه در شهرستان های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیر و کنگان فعال است که از این شمار 6مدرسه بلند مدت و 2 مدرسه سفیران هدایت است.
650 طلبه برادر در این مدارس هشت گانه تحصیل می کنند و بیش از 120 استاد تمام وقت و پاره وقت عهده دار تدریس این طلاب هستند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.