آیت الله سید مصباح عاملی روز پنجشنبه در مراسم پایانی اجلاس مدیران حوزه علمیه استان های خراسان در مشهد با بیان اینکه هیاتهای اندیشه ورز زیرساخت تحول هستند، افزود: این هیاتها باید در مسیر بارور کردن مدارس قرار گیرند.
وی اظهار کرد: به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، هماهنگی، همسویی و همگرایی خوبی بین مدیران حوزه علمیه با نگاه تحولی شکل گرفته که حرکت بی نظیر در تاریخ حوزه است.
وی گفت: نظام سازی، برنامه ریزی زماندار و محوری به همراه مدیریت راهبردی سه رکن اصلی برای حرکت تحولی است و در این راه نظام جامع آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، تهذیبی و تبلیغی، به صورت تدریجی در حال شکل گیری است.
آیت الله عاملی با بیان اینکه هدایت دینی، سیاسی و خدمت اجتماعی از تکالیف روحانیت است افزود: این حرکت باید ابتدا از خانواده های روحانیون آغاز شود و در این مسیر باید هر خانواده روحانی مانند یک مدرسه باشد.
در این همایش، حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع به عنوان مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان های خراسان معرفی و از خدمات حجت الاسلام سید رضا سرور قدردانی شد.
اجلاس مدیران حوزه های علمیه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که دیروز با حضور یکصد و 6 نفر در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه و 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.
هم اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه استان های خراسان برقرار است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.