به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار صبح دوشنبه در بدو ورود به قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا بخشنامه رییس جمهوری مبنی بر اینکه 30 درصد پست های دولتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد در حال اجراست.
وی اضافه کرد: امروز شاهدیم در سطح بسیاری از وزارتخانه ها و استانداری ها، بانوان با شایستگی های خود در مسئولیت های اجرایی قرار گرفته اند.
ابتکار همچنین با اشاره به تلاش دولت برای رفع کمبودها در حوزه زنان و دختران،گفت: دولت در زمینه رفع مشکل دختران بازمانده از تحصیل می کوشد و این موضوع یکی از جهت گیری های مهم وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.
ابتکار ادامه داد: در این زمینه دولت در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان به شکل خاص در حال فعالیت است.
وی افزود: فراهم کردن زمینه های اشتغال بانوان نیز در دستور کار دولت قرار دارد که پیگیری این موضوع تاکنون بسیار خوب جواب داده است.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: درصد مناسبی از مشاغل ایجاد شده در سال قبل و امسال به بانوان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: دولت تلاش می کند در زمینه های مشخصی که برای دفاع از حق و جایگاه زنان جامعه نیاز به اصلاح قانون داریم به شکل جدی با همکاری قوه قضاییه وارد شود و در همین رابطه لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت در دستور کار است و به زودی به مجلس ارائه می شود.
ابتکار همچنین گفت: اولین نشست ستاد ملی زنان را با حضور رئیس جمهور فردا برگزار می شود که گام بسیار بزرگی خواهد بود و در آن اولین شاخص های عدالت جنستی زن و خانواده تصویب خواهد شد.
سفر یکروزه معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به قزوین با هدف آشنایی وی با توانمندی بانوان استان انجام شده است.
بازدید از نمایشگاه توانمندی های بانوان استان قزوین،دیدار با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و بازدید از طرح های اشتغالزایی بانوان در یکی از روستاهای قزوین از جمله برنامه های سفر یکروزه ابتکار به استان است.
همچنین بازدید از اورژانس اجتماعی قزوین، شرکت در نشست شورای اداری مدیران استان، حضور در جمع نمایندگان احزاب و شرکت در جشن استقلال کانون وکلا از دیگر برنامه های سفر معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری به قزوین هستند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.