به گزارش ایرنا،حامد کبودوند روز شنبه در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: اجرای این طرح به 200 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است که طی سال گذشته در این خصوص 30 میلیارد ریال از محل نذورات مردمی تامین شد.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز استان قزوین تهیه 30 میلیارد ریال نذورات مردمی را در این زمینه برعهده داشت که تاکنون هفتاد درصد آن تحقق یافته است.
کبودوند همچنین گفت: با گذشت 14 سال از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات دراستان قزوین، طرح جامع برای توسعه حرم طفلان مسلم(ع) تهیه شد و مردم قزوین خدمات و حمایت های خوبی را در ترمیم و بازسازی این مکان مقدس ارائه کرده اند.
وی با بیان اینکه تهیه طرح توسعه حرم طفلان توسط مهندسان و مشاوران دانشگاه شهید بهشتی 10 ماه به طول انجامیده و یک ماه قبل به استان قزوین واگذار شد،اظهار کرد: احداث بازار،مغازه هاو استراحتگاه،ایوان آیینه کاری شده،مناره ساعت،80 باب مغازه، حسینیه، قسمت اداری و سه ورودی در این طرح در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: در صورت مشارکت دستگاه های اجرایی احتمالا طی سه یا چهارسال ساخت حرم طفلان مسلم (ع) به پایان برسد و این افتخار برای استان قزوین به ثبت خواهد رسید.
کبودوند با بیان اینکه بنای حرم طفلان مسلم (ع) سه هزار و 800 متر مساحت و 800 سال قدمت دارد،افزود:سازه اصلی حرم که از 100 سال قبل ساخته شده در 14 سال گذشته توسط ستاد قزوین نگهداری می شده و در طرح جدید نیز توسعه حرم به 11 هزار متر پیش بینی شده و 95 درصد تملک های آن نیز توسط دست اندرکاران عراقی انجام شده است.
وی افزود: طرح توسعه حرم طفلان مسلم (ع) در قالب سازه ای بتنی به همراه پنج شبستان و صحن طراحی شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: علاوه بر تامین اعتبار طرح توسعه این حرم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات، نیروی انسانی نیز به صورت افتخاری و صلواتی به شکل دوره ای برای بازسازی و زیارت طی 30 روز به کشور عراق اعزام خواهند شد.
وی افزود: در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تنها 2 استان به صورت مستقل برای بازسازی به کشور عراق وارد عمل شده اند که در این میان استان قزوین پروژه بازسازی حرم طفلان مسلم را به صورت مستقل برعهده گرفته است.
کبودوند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به خدمات ستاد عتبات عالیات قزوین در اربعین حسینی،افزود: استان قزوین در اربعین سال 96 بیشترین رشد کمی ارائه خدمات به زائران را در کشور به خود اختصاص داد.
این مسئول افزود: ارائه خدمات به 52 موکب در کشور عراق از جمله این خدمات بود.
وی اضافه کرد: زیرساخت های این خدمات شامل موکب ،چادر و سایر کالاهای مدیریت بحران توسط مجموعه های دولتی و حاکمیتی تهیه شده بود که همگی در زلزله اخیر کرمانشاه نیز مورد استقاده قرار گرفت.
وی افزود: رکورد کم نظیر پنج برابر شدن ارائه خدمات به زائران در اربعین اخیر با تلاش همکاران ما جای تحسین و تقدیر دارد.
معاونت پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین نیز در این نشست گفت: تاکنون 100 میلیارد ریال از محل جمع آوری نذورات مردمی استان برای بازسازی و طرح توسعه حرم طفلان(ع) هزینه شده است.
علی بابایی افزود: کشور عراق توانمندی بسیار زیادی برای ارائه خدمات مذهبی و فعالیت های اقتصادی دارد و باید هرچه بیشتر و بهتر از این ظرفیت ها بهره مند شد.
وی افزود: مردم مصیب استان حله با توجه به اقدامات مردم قزوین در این استان احساس نزدیکی بسیار زیادی با قزوینی ها دارند و باید از این ظرفیت نیز برای برقراری همکاری های فرهنگی و اقتصادی استفاده بیشتر کرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.