به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، ایجاد فضای نوآورانه علمی در آموزش و پرورش را ضروری دانست و عنوان کرد: ساماندهی فضای نوآورانه و انتقال تجربیات موفق در عرصه نوآوری و خلاقیت برای رسیدن به جایگاه بالاتر در فضای آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و پیشرفت‌های چشم‌گیری را رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه در فضای آموزش و پرورش ‌باید بهترین تولیدات ارائه شود، خاطرنشان کرد: ‌باید بدنه آموزش و پرورش درگیر تولید و نوآوری شود و برای تحقق این هدف ضروری است دانش آموزان و مدیران آموزش و پرورش درگیر این فضا شوند.
امام جمعه قزوین افزود: باید بیش از پیش به پرورش تفکر و اندیشه توجه کرد چون نظام تفکر و اندیشه بسیار مورد توجه نظام دینی قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خدای متعال گرایش به دین و پذیرش آن را در وجود همه انسان‌ها قرار داده است و امام رضا (ع) نیز فرمودند اگر مردم شیرینی دین و کلام ما را بچشند دنباله رو آن خواهند بود.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه امام علی (ع) درخصوص حکمت فرمودند اگر کسی چیزی از حکمت نصیبش شود برای به دست آوردن بیشتر آن صبر و قرارش را از دست می‌دهد، اظهار کرد: اگر با نگاه حکیمانه و معرفتی بین بندگان و خدا ارتباط برقرار کنیم، مردم سراسیمه به سوی حق‌تعالی خواهند شتافت و پرستش و بندگی خدا را در پیش خواهند گرفت.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه امیر مومنان علی (ع) حکمت مجسم خداوند است، خاطرنشان کرد: حکمت دل‌ها را تکان می‌دهد و انسان را به بالاترین درجات ایمانی می‌رساند.
وی افزود: قلب همه انسان‌ها آماده پذیرش حکمت است مگر اینکه به آلودگی، گناه و معصیت دچار شده باشد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.