به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان قزوین افزود: تنگناهای آبی به ما اجازه کشت محصولات پرآب را نمی دهند.
وی، کنترل مصرف آب و تغییر الگوی کشت را ضروری دانست و گفت: بدون توجه به این مسایل کشاورزی استان با تهدیدات جدی مواجه خواهد بود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب و تغییرات اقلیمی ضرورت است با شیوه های کارشناسی دشت قزوین را نجات دهیم و آینده روشنی برای بخش کشاورزی ترسیم کنیم.
وی ادامه داد: این آینده روشن تنها با پیش بینی ساخته نمی شود بلکه با توجه به واقعیت های موجود در کشور باید تصمیم های عاقلانه و منطقی بگیریم و با برنامه ریزی و اتکا به دانش به جلو پیش برویم.
زاهدی بیان کرد: با تمسک به شیوه های سنتی کشاورزی نمی توانیم به اهداف خود در این بخش دست پیدا کنیم.
استاندار قزوین تاکید کرد: ضرورت دارد تا به دنبال راهکارهایی باشیم که با مصرف کمترین آب بهترین و بیشترین محصولات را در استان بهره برداری کنیم و این امر جز با عقلانیت در بهره مندی از منابع موجود میسر نخواهد شد.
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: کشور ما اقتصادی مبتنی بر کشاورزی دارد بنابراین نیازمند یک حرکت انقلابی در این زمینه هستیم
بهمن طاهرخانی افزود: به لحاظ آمایش سرزمینی هنوز تدبیری اساسی در کشور اندیشیده نشده که با حداقل امکانات زمینی بتوان بهره وری حداکثری داشته باشیم و این نقص را باید هرچه زودتر برطرف کنیم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم اهمیت ایجاد تناسب میان صنعت و کشاورزی تاکید کرد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در رابطه با مشکل گندمکاران متنی در مجلس تهیه و به امضا نمایندگان رسیده وامیدواریم بزودی مشکلات این دسته از کشاورزان رفع شود.
در این آیین 45 کشاورز نمونه استان قزوین معرفی و تجلیل شدند.
استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 82 هزار بهره بردار است.
استان قزوین یک درصد مساحت کشور را دربرگرفته و حدود پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند.
6104*3013
حبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.