به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا کریمی اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از بدو تشکیل بنا دارد با سفر به تمام استان‌های کشور و شهرستان‌های تابعه در جریان استعدادها و ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور باشد.

وی افزود: این کمیسیون ضمن آشنایی با استعداد‌ها و ظرفیت‌های منطقه، نارسایی‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف آب، کشاورزی و حفاطت محیط زیست را بررسی می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ییان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی جلسات مختلفی را در سفر خود با مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌کند، گفت: این کمیسیون مسائلی که در سطح استان‌ها قابل حل است را در خود استان‌ها مرتفع می‌کند.

کریمی بیان کرد: مشکلاتی که نیاز به انعکاس و طرح موضوع در سطح کشوری را دارند در جلسات کمیسیون مطرح و برنامه رفع تنگنا‌های موجود در استان‌ها در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه فروش محصولات کشاورزی برای کشاورزان یک مشکل کشوری است، گفت: بازرگانی محصولات کشاورزی کشورمان یک مشکل اساسی است و چند عامل در این موضوع دخیل هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوعات افزود: عدم ایجاد بستر مناسب برای بازار، بازاریابی و بازار‌سازی یکی از عمده دلایل مشکلات بخش فروش و صادرات محصولات کشاورزی است که در این خصوص دولت و بخش خصوصی باید دست در دست هم دهند و در حل این مشکل گام مشترک بردارند.

کریمی تصریح کرد: بسته‌بندی محصولات کشاورزی ما ضایقه و سلایق مختلف جامعه هدف را نمی‌توانیم به شکل مطلوب مراعات کنیم و این موضوع و کیفیت کالا ‌باید مورد ملاک کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در صادرات گفت: کیفیت کالا‌ها و مخصوصا سلامت محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرند و برای مثال سموم و کود‌های شیمیایی استفاده شده در کشت محصولات مختلف کشاورزی به صورت صحیح بکار گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت، سلامت و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد و این عوامل نقش بسزایی در افزایش صادرات این محصولات خواهد داشت.

کریمی عنوان کرد: بسته‌بندی محصولات کشاورزی کشور ضایقه و سلایق مختلف جامعه هدف را نمی‌تواند به شکل مطلوب مراعات کند و این موضوع و کیفیت کالا باید مورد ملاک کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی در صادرات گفت: کیفیت کالاها و مخصوصا سلامت محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرند و برای مثال سموم و کود‌‌های شیمیایی استفاده شده در کشت محصولات مختلف کشاورزی به‌صورت صحیح بکار گرفته شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 775037
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.