به گزارش ایرنا، اردشیر صفاپور روز شنبه در هفتمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: سند مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردان ها ابلاغ شده است و دستگاه های ذیربط باید منبطق بر آن اقدام های خود را برنامه ریزی و اجرا کنند.
وی همچنین گفت: طرح های فوق العاده ای از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر برای دستگاه هایی عضو شورا در نظر گرفته شده است که باید در سطح استان اجرایی شود.
صفاپور خاطر نشان کرد: درمان و کاهش آسیب معتادان کم بضاعت برای دستگاهای عضو شورا از جمله شهرداری ها و بهزیستی ها ابلاغ شده است که باید مورد اجرا قرار بگیرد.
وی در ادامه به بعضی فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: فعالیت کمیسیون دانشجویی، حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی و اجرای تفاهم نامه های سه جانبه وزارت کشور و شورای مبارزه با مواد مخدر و دستگاه ها از جمله این فعالیت ها بوده است.
وی همچنین گفت: انعقاد تفاهم نامه میان دستگاه های دهگانه برای دوره خروج معتادان از اعتیاد و راه اندازی طرح های ویژه در شهرستان ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اقامت افراد معتاد از دیگر اقدام های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوده است.
این مسئول اضافه کرد: تشکیل اتاق فکر برای بهره برداری از تمام دیدگاه ها به منظور مبارزه با مواد مخدر نیز در دستور کار این شورا قرار دارد.
وی ادامه داد: در همین زمینه قرارداد ساخت و پخش 60 برنامه با صدا و سیما در این زمینه منعقد شده است و امیدواریم با دعوت از صاحب نظران برای مقابله با اعتیاد به شکل پررنگ تر اقدام کنیم.
صفاپور از قزوین به عنوان یکی از استان هایی که براساس نرخ شیوع شناسی مواد مخدر در حد متوسط قرار دارد، نام برد و گفت: برای توانمند سازی دانش آموزان و اولیا به منظور مقابله اعتیاد نیز ورود پیدا کرده ایم.

**افزایش 33 درصدی کشف مواد مخدر در قزوین
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین نیز در این نشست گفت: 955 تن مواد مخدر طی 10 ماهه امسال در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ بیژن خدایی اضافه کرد: در این مدت سه تن مواد مخدر 'گل' نیز کشف شده که در موارد بالا محسوب نشده است.
وی افزود: چهار هزار و 75 نفر در این مدت در طرح های مربوط به مبارزه با مواد مخدر پلیس استان دستگیر شده اند که 94 درصد برای بار اول، پنج درصد برای بار دوم و یک درصد برای بار سوم و یا بیشتر دستگیر شده اند.
این مسئول انتظامی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 571 طرح مقابله با مواد مخدر در داخل استان عملیاتی شده که 226 مورد پاکسازی نقاط آلوده، 250 مورد در محورهای ارتباطی و 26 مورد مبارزه با کشت خشخاش از جمله آنها بوده است.
سرهنگ خدایی افزود: مهر و موم 49 باب مکان فروش مواد مخدر با هدف اجرای پاکسازی مناطق از دیگر اقدام های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در این مدت بوده است.
وی افزود: در این مدت همچنین 245 ساعت آموزش مقابله با اعتیاد و مواد مخدر برای 571 نفر از دانش آموزان و نیروهای مسلح استان و همچنین در سطح مساجد، پایگاه های بسیج و یگان های انتظامی ارایه شده است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.