به گزارش ایرنا، ستار صفری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان طارم آگاه سازی خانواده ها و تشویق معتادان به خود اظهاری را از راهکارهای عملی در کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد دانست و افزود: همکاری دستگاه ها و نهادها برای آموزش و پیشگیری از آسیب اعتیاد امری ضروری است.
وی با بیان اینکه مقابله، درمان و کارفرهنگی سه رکن به هم پیوسته در مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: کار فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه ها است؛ لذا باید در طرحی جامع وظایف دستگاه های شهرستان جهت مبارزه با مواد مخدر مشخص شود تا بتوانیم رشد اعتیاد را هرسال به مقدار معینی کاهش دهیم.
وی با اینکه تا کنون در شهرستان طارم کار پژوهشی در حوزه اعتیاد انجام نشده است، بیان کرد: بهتر است انجام طرح های پژوهشی برای شناخت بهتر جامعه هدف در شهرستان، توسط دانشجویان انجام شود.
فرماندهی انتظامی شهرستان طارم به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی 2 ماهه گذشته 1.5 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در سطح شهرستان کشف شد.
سرهنگ داود مرادی ضمن مقایسه آماری کشفیات سال جاری با سال قبل اظهار کرد: نسبت به ماه های آذر و دی سال گذشته، در سال جاری 62.5 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم.
محمود عزیزی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان طارم 150 نفر از افراد جامعه هدف با مشخصات کامل در این اداره ثبت نام نموده اند تا از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند شوند.
9886/6085
خبرنگار: مهدی اسدی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.