به گزارش ایرنا، الهه مکری روز یکشنبه در همایش میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی ایران در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است .
وی افزود:پیگیری رفع موانع صادرات شیشه به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم شاهد توسعه صادرات شیشه ایران به کشورهای جهان باشیم.
رئیس انجمن شیشه ایران هم در این نشست گفت:به کمک دولت می توانیم به برخی از مشکلات فرا روی صنعت شیشه به ویژه در صادرات فائق آییم.
ابراهیم عسگریان دماوندی گفت:در صورت عضویت ایران در اورآسیا ،صادرکنندگان ایرانی می توانند بدون پرداخت حقوق گمرکی قدرت رقابتی خود را در بازارهای منطقه حفظ نمایند.

***80 درصد شیشه دارویی کشور در استان قزوین تولید می شود
رئیس سازمان،صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت:استان قزوین با تولید 80 درصد شیشه دارویی کشور بالغ بر 10 هزار نفر را در این بخش مشغول به کار کرده است.
علی پرزحمت افزود: با توجه به وجود مواد اولیه معدنی غنی در استان قزوین از جمله سیلیس، قزوین یکی از قطب‌های صنعت شیشه در کشور است.
وی افزود: اختصاص یارانه حمل و نقل برای صادرات شیشه جهت توسعه بازارهای هدف صادراتی از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات است.
پرزحمت ادامه داد: تمرکز بر بازار کشورهای آفریقایی، مذاکره با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای هند و ترکیه جهت رفع موانع صادراتی شیشه ایران و اخذ تخفیفات تعرفه ای از سایر کشورها ، در توسعه صادرات این محصول موثر هستند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: بالا بودن هزینه حمل و نقل شیشه و مصنوعات شیشه‌ای منجر شده شعاع صادرات این محصول محدود به کشورهای منطقه باشد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین در خصوص صادرات شیشه کشور در سال گذشته ادامه داد: در سال 95، به 10 کشور شیشه و مصنوعات شیشه‌ای صادر شده است که از جمله این کشورها می‌توان به عراق، افغانستان، هند، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، پاکستان، قزاقستان، برزیل و سایر کشورها به وزن 664 هزار تن و ارزش 283 میلیون دلار اشاره کرد.
در استان قزوین 20 واحد با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن در حوزه شیشه فعالیت می کنند.
6101*6012خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.