مصطفی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه توسعه صادرات کالاهای صنعتی در استان از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود اظهار داشت: صنعتگران استان همدان باید کالاهای خود را صادرات‌محور و براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 47 میلیون و 579 هزار دلار کالای صنعتی از همدان به سایر کشورها صادر شده است، افزود: این میزان صادرات 656 هزار تن وزن داشته که 36 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

اسدی با اعلام اینکه در این مدت 18 میلیون و 895 هزار دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شده است، تصریح کرد: سیمان مهم‌ترین کالای صادراتی بخش صنعت است که 14.3 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه صادرات کالاهای صنعتی از همدان 36 درصد کاهش داشت، عنوان کرد: سیمان تولید شده در سه کارخانه استان همدان از کیفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه با راه‌اندازی برخی کارخانه‌های سیمان در استان‌های غربی شاهد کاهش چند درصدی سیمان این کارخانجات هستیم.

معاون بازرگانی داخلی تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: در بخش صنعت استان همدان کالاهای دیگری همچون شور و ترشیجات سه میلیون و 517 هزار دلار، کلینکر سه میلیون و 339 هزار دلار، ظروف آلومینیوم و تفلون سه میلیون و 109 هزار دلار، چینی آلات بهداشتی سه میلیون و 70 هزار دلار ، گونی پلاستیکی سه میلیون و 33 هزار دلار  صادر شده است.

وی با اعلام اینکه بخش صنعت استان همدان شامل 72 کالای صادراتی است تصریح کرد: این تعداد کالا به کشورهای انگلستان، ایتالیا، اکراین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، سومالی، عمان، کویت، قطر، سوریه، عراق و افغانستان صادر شده است.

اسدی درباره صادرات بخش معدن استان همدان نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 48 هزار دلار مواد معدنی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که شامل دو قلم کالا بوده است.

وی با اعلام اینکه صادرات در بخش مواد شیمیایی یک میلیون و 616 هزار دلار بوده است گفت: این بخش شامل پنج قلم کالا بوده که به کشورهای چین، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، سوریه، افغانستان، عراق، کنیا و اتیوپی صادر شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612818
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.